Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 17, Number 1 (2017-8)
The Effect of Integrated Applied Behavior Analysis (ABA) & Pivotal response treatment (PRT) Method on Vocabulary Development of Children with Autism Ages 4 to 6
• مقایسه تأثیر روشهای تحلیل رفتار کاربردی (ABA) پاسخ محور(PRT) و تلفیقی بر افزایش خزانه واژگان کودکان با اختلال طیف اتیسم چهار تا شش ساله
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Their writings were assessed according to the
تحلیل و مقایسۀروایتهای نوشتاری دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری و عادی پایۀ چهارم و پنجم شهر تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparison of Auditory Perception and Speech Intelligibility in Hearing Children and Those with Cochlear Implants and Hearing Aids
بررسی مقایسهای درک شنیداری و وضوح کلامی کودکان کاشت حلزونی و دارای سمعک با کودکان شنوا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effects of Sensory-Motor Integration Activities in Combination With Feedback on Balance in Children With Developmental Coordination Disorder
تأثیر فعالیتهای یکپارچهسازی حسی- حرکتی در ترکیب با بازخورد برتعادل کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparison of Creative Movement among Gifted, Learning Disordered and Normal Children
مقایسۀ خلاقیت حرکتی در کودکان تیزهوش، با کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Developing Picture-Phoneme Deletion Tests AndStudy of Their Validity and Reliability in Persian Speaking Children in First to Third Grade
تدوین آزمون تصویری آگاهی واجشناختی حذف واج و تعیین روایی و اعتبار آن در دانشآموزان فارسیزبان پایۀ اول تا سوم دبستان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect and Persistence of Core Stability Training on Balance in 10-16-year-old Educable Boys with Intelectual Disability
بررسی تاثیر و ماندگاری یک دوره تمرینات ثبات مرکزی بر وضعیت تعادل پسران 16-10 ساله کم توان ذهنی آموزش پذیر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Design and Validation of an Educational Multimedia Model for Students with Intellectual Disabilities
طراحی و اعتبارسنجی الگوی چندرسانهای آموزشی برای دانشآموزان کمتوان ذهنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparison of Self-Inhibition, Moral Foundations, and Life Orientation among Compatible and Incompatible Parents of Educable Intellectually Disabled Children
مقایسه خودبازداری، بنیان های اخلاقی و جهت گیری زندگی در والدین سازگار و ناسازگار کودکان آموزش پذیر کم توان ذهنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Impacts of Informal Social Support on the Mental Health of Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder
تأثیر حمایت اجتماعی غیررسمی بر سلامت روان مادران دارای کودک با اختلال طیف اتیسم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles