Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 10, Number 4 (2011-2)


Sensory Processing Patterns in Children with Autism DisorderFrom Winnie Dunn’s Perspective
الگوهای پردازش حسی کودکان با اختلال اتیسم از دیدگاه مدل وینی دان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Description of Written Discourse of Educable Mentally Retarded Students According to Halliday’s Systemic Functional Approach
توصیف نوشتار دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی بر مبنای دستور نقش‌گرای نظام‌مند هلیدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Principals' Attitude toward Inclusive Education and Related Factors
نگرش به آموزش فراگیر و عوامل مؤثر بر آن در مدیران مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Sina educational instrument on reading accuracy of educable mentally retarded students
کاربرد وسیله آموزشی سینا بر افزایش دقت خواندن دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی آموزش‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Music-Harmonic Movement Therapy on Aggressive Behaviors in Children with Moderate to Severe intellectual disability
اثر موسیقی همراه با حرکات موزون بر پرخاشگری کودکان کم‌توان ذهنی متوسط تا شدید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Phonological Awareness Training on Reading Skills in students Suspected as Dyslexic
تأثیر آموزش مهارتهای آگاهی واج‌شناختی بر بهبود عملکرد خواندن دانش‌آموزان مشکوک به نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Clock Drawing Test in Children with and without Attention Deficit/Hyperactivity Disorder
الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles