[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 10، شماره 4 - ( زمستان 1389 1389 ) ::
جلد 10 شماره 4 صفحات 358-351 برگشت به فهرست نسخه ها
کاربرد وسیله آموزشی سینا بر افزایش دقت خواندن دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی آموزش‌پذیر
مریم حسن‌زاده اول 1، هادی بهرامی2 ، طاهره سیما شیرازی3 ، مهدی عبداله‌زاده رافی3 ، مسعود صالحی4
1- دانشگاه آزاد اسلامی
2- دانشگاه آزاد
3- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
4- دانشگاه ایران
چکیده:   (5211 مشاهده)

هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر وسیله آموزشی سینا، بر دقت خواندن در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر است. روش: این پژوهش، مداخله‌ای از نوع پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه‌ کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی شهر بجنورد بود؛ نمونه شامل 28 نفر (14 نفر گروه آزمایش و 14 نفر گروه کنترل) بود که پس از لحاظ کردن ملاکهای ورود به پژوهش، انتخاب شدند. یافته‌ها: میانگین نمرات گروه آزمایش در مؤلفه‌های جانشینی، تلفظ اشتباه، حذف حرف و کلمه، و جابه‌جایی، کمتر از گروه کنترل است (05/0p<) ولی در مؤلفه‌های افزودن حرف و کلمه و بازگویی اصلاحی تفاوتی آماری معناداری ندارند (05/0p>). نتیجه‌گیری: استفاده از وسیله آموزشی سینا، بر دقت خواندن دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر مؤثر است.

واژه‌های کلیدی: دقت خواندن، دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر، وسیله آموزش سینا
متن کامل [PDF 339 kb]   (3849 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1388/8/27 | پذیرش: 1389/10/15 | انتشار: 1389/11/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hassanzadeh Aval M, Bahrami H, Sima Shirazi T, Abdulahzade Rafi M, Salehi M. The effect of Sina educational instrument on reading accuracy of educable mentally retarded students. JOEC 2011; 10 (4) :351-358
URL: http://joec.ir/article-1-258-fa.html

حسن‌زاده اول مریم، بهرامی هادی، سیما شیرازی طاهره، عبداله‌زاده رافی مهدی، صالحی مسعود. کاربرد وسیله آموزشی سینا بر افزایش دقت خواندن دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی آموزش‌پذیر. فصلنامه كودكان استثنايي. 1389; 10 (4) :351-358

URL: http://joec.ir/article-1-258-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 4 - ( زمستان 1389 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645