Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 22, Number 4 (2022-12)


Effectiveness of Anger Management and Parenting Training on Inhibiting the Response of Students with Oppositional Defiant Disorder
اثربخشی آموزش‌های مدیریت خشم و فرزندپروری بر بازداری پاسخ دانش‌آموزان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the Effect of Sense of Belonging to a Place in Exceptional Schools
واکاوی ‌تأثیر حس تعلق به مکان در مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of computerized cognitive Rehabilitation of Working Memory on Improving planning-organizing in students with dyslexia (by using Memory Gym software)
اثربخشی توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای حافظه کاری بر بهبود کارکرد‌‌‌ برنامه‌ریزی-سازماندهی کودکان مبتلا به اختلال خواندن (با کاربرد نرم‌افزار باشگاه حافظه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Kephart's Visual-Motor Method on Improving the Reading Skills in Elementary School Students with Reading Disabilities
اثربخشی روش دیداری- حرکتی کپارت بر بهبود مهارت خواندن دانش‌آموزان با مشکل خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Positive Parenting Education and Bibliotherapy on Children’s Anxiety using a Schema Approach
مقایسه اثرات آموزش فرزند پروری مثبت و کتاب درمانی بر اضطراب کودکان با رویکرد طرحواره
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effect of PERMA Flourishing Educational Program on the Quality of Life of Adolescents with Hearing Impairment
تآثیر برنامه‌ آموزشی شکوفایی پرما بر کیفیت زندگی نوجوانان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Cognitive Rehabilitation on the Visual-Motor Perception and Working Memory of Children with Developmental Delays
تأثیر توانبخشی شناختی بر ادراک دیداری حرکتی و حافظه کاری کودکان با تأخیر تحولی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of an Intervention Program based on Multiple Learning Systems on Increasing Reading Performance and Interest in Reading in Dyslexic Students
اثربخشی برنامه مداخله‌ای مبتنی بر سیستم‌های یادگیری چندگانه بر عملکرد خواندن و افزایش علاقه به خواندن در دانش‌آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Semantic Processing Survey of Spoken and Written Words in Adolescents with Cerebral Palsy: Evidence from PALPA Word-Picture Matching Test
پردازش معنایی واژه‌های گفتاری و نوشتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر پالپا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Diagnostic Validity of the Fifth Integrated Version of Wechsler’s IQ Scale for Children with Learning Disabilities
روایی تشخیصی نسخه پنجم تکمیلی مقیاس‌های هوشی وکسلر کودکان در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

کاردرمانی مبتنی بر مدرسه
کاردرمانی مبتنی بر مدرسه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles