[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 22، شماره 4 - ( 10-1401 ) ::
جلد 22 شماره 4 صفحات 130-117 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش‌های مدیریت خشم و فرزندپروری بر بازداری پاسخ دانش‌آموزان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای
سوری محرم زاده1 ، محبوبه طاهر 2، حکیمه آقایی2 ، عباسعلی حسین خانزاده3
1- دانشجوی دکترای روان شناسی،واحد شاهرود،دانشگاه آزاد اسلامی،شاهرود،ایران
2- استادیار،گروه روان شناسی،واحد شاهرود،دانشگاه آزاد اسلامی،شاهرود،ایران
3- دانشیار،گروه روان شناسی،دانشکده ادبیات وعلوم انسانی،دانشگاه گیلان،رشت،ایران
چکیده:   (854 مشاهده)
هدف: پژوهش‌ حاضر با ‌هدف مقایسه اثر‌بخشی آموزش‌های مدیریت ‌خشم و فرزند‌پروری بر بازداری پاسخ در دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای انجام ‌شد. روش: این پژوهش نیمه‌آزمایشی از نوع طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانش‌آموزان پسر پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی با اختلال نافرمانی مقابله ای منطقه 9 آموزش‌وپرورش شهر تهران در سال تحصیلی 1398-1399 بودند که تعداد 45 نفر بر‌حسب شرایط ورود و خروج و نمونه‌گیری هدفمند به‌عنوان نمونه مطالعه‌شده انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل قرار گرفتند. ابزارهای استفاده‌شده در پژوهش حاضر شامل مقیاس درجه‌‌بندی اختلال نافرمانی مقابله‌ای در کودکان، مصاحبه بالینی ساختار‌یافته و آزمون رنگ واژه استروپ برای سنجش بازداری پاسخ بودند. یافته‌ها: نتایج نشان داد گروه دریافت‌کننده برنامه‌های آموزشی مدیریت خشم و فرزند‌پروری در بازداری پاسخ دانش‌آموزان با اختلال نافرمانی مقابله ای نسبت به گروه کنترل اثربخشی بیشتری دارد (5/0>P). همچنین آموزش مدیریت خشم و فرزند‌پروری در بازداری پاسخ دانش‌آموزان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای تأثیر یکسانی دارد (5/0>P). نتیجه‌گیری: بنابراین آموزش مدیریت خشم و فرزند‌پروری می‌تواند به‌عنوان روش‌های مداخله‌ای برای بهبود بازداری پاسخ در دانش‌آموزان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای استفاده شود. 
شماره‌ی مقاله: 11
واژه‌های کلیدی: اختلال نافرمانی مقابله‌ای، مدیریت‌ خشم، فرزند‌پروری، بازداری پاسخ
متن کامل [PDF 420 kb]   (663 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/11/16 | پذیرش: 1401/1/28 | انتشار: 1401/10/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moharramzadeh S, Taher M, Aghae H, HosseinKhanzadeh A A. Effectiveness of Anger Management and Parenting Training on Inhibiting the Response of Students with Oppositional Defiant Disorder. JOEC 2022; 22 (4) : 11
URL: http://joec.ir/article-1-1653-fa.html

محرم زاده سوری، طاهر محبوبه، آقایی حکیمه، حسین خانزاده عباسعلی. اثربخشی آموزش‌های مدیریت خشم و فرزندپروری بر بازداری پاسخ دانش‌آموزان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای. فصلنامه كودكان استثنايي. 1401; 22 (4) :117-130

URL: http://joec.ir/article-1-1653-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 4 - ( 10-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645