Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 23, Number 4 (2024-2)


Explaining the professional competencies of teachers of students with intellectual disabilities in the special education system
تبیین شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان دانش‌آموزان دارای کم‌توانی ذهنی در نظام آموزش و پرورش استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reducing self-injurious and other-injurious behaviors in children with autism using hatha yoga practice
کاهش رفتارهای خود آسیب‌رسان و دگر آسیب‌رسان در کودکان مبتلابه اختلال اوتیسم به کمک تمرین هاتا یوگا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validating of Persian language metaphors training package using electronic method and determining its effectiveness on verbal communication skills in students with hearing impairment
تدوین و اعتباریابی بسته آموزش استعاره‌های زبان فارسی با کاربست روش الکترونیکی و تعیین اثربخشی آن بر مهارت‌های ارتباطی-کلامی در دانش‌آموزان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of individual and dyad Brailletonik exercises on executive function in children with intellectual disability
تأثیر تمرین انفرادی و زوجی برایتونیک بر کارکردهای اجرایی کودکان با کم توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative study on IQ ، dermatoglyphic patterns and minutia in the first phalanx forefinger of right hand: A Preliminary Study
مطالعه ارتباط ضریب هوشی با الگوهای درماتوگلیفیک و مینوتیا در انگشت اشاره دست راست : یک مطالعه مقدماتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of the Narrative Discourse of monolingual Farsi-speaking Children with Autism Spectrum disorder and typically developing children Based on the Systemic Functional Grammar
بررسی و مقایسۀ گفتمان روایتی کودکان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان دارای اختلالِ طیفِ اُتیسم و کودکان با رشد زبانی طبیعی براساس رویکرد دستور نقش‌گرای نظام‌مند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analysis of the Persian Elementary School of Mentally Retarded Students in terms of the structure of the theory of mind
تحلیل محتوای کتاب فارسی مقطع ابتدایی دانش آموزان کم توان ذهنی از نظر سازه نظریه ذهن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Arts-Based Mindfulness Intervention on Social Skills of Students with Learning Disability
اثر بخشی مداخله ذهن‌آگاهی مبتنی بر هنر بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Home-School Collaboration on School Bonding and Peer Relation Students with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder
اثربخشی مشارکت خانه-مدرسه بر پیوند با مدرسه و تعامل با همسالان دانش‌آموزان دارای اختلال نقص‌توجه/بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of direct electrical stimulation of the brain on visual perceptual coordination in children with learning disabilities
اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم مغز بر هماهنگی ادراکی دیداری کودکان با نارسایی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles