[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 642
نرخ پذیرش: 42.9
نرخ رد: 57.1
میانگین داوری: 282 روز
میانگین انتشار: 188 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 23، شماره 4 - ( 12-1402 ) ::
جلد 23 شماره 4 صفحات 30-17 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی مشارکت خانه-مدرسه بر پیوند با مدرسه و تعامل با همسالان دانش‌آموزان دارای اختلال نقص‌توجه/بیش‌فعالی
شهروز نعمتی1، نیلوفر برومند زاده1، رحیم بدری گرگری1
1- دانشگاه تبریز
چکیده:   (453 مشاهده)

هدف: هدف پژوهش حاضر مطالعه اثربخشی برنامه مشارکت خانه-مدرسه بر پیوند با مدرسه و تعامل با همسالان در دانش‌آموزان پسر دارای اختلال نقص-توجه و بیش‌فعالی بود. روش‌: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات نیمه‌آزمایشی از نوع پیش­آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه‌ی پژوهش شامل تمامی مادران، معلمان و دانش ­آموزان پسر دارای اختلال نقص‌توجه/بیش ­فعالی پایه‌ی پنجم و ششم ابتدایی مدارس ناحیه 2 شهر تبریز در سال تحصیلی 1401ــ1400 بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس  تعداد 30 نفر از این دانش­ آموزان انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. از مقیاس­های پیوند با مدرسه (SBQ) و تعامل با همسالان(IPR) برای جمع‌آوری داده ­ها در پیش و پس‌آزمون استفاده شد. برنامه آموزشی مشارکت خانه- مدرسه در نه جلسه آموزشی برای مادران و معلمان برگزار شد. یافته‌ها: تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس چندمتغیره و با نرم افزار SPSS-16 انجام شد و یافته‌ها نشان داد که نمرات آزمودنی­ ها در دو مرحله پیش‌آزمون و پس‌آزمون به لحاظ  آماری تفاوت معناداری وجود داشت، یعنی در روابط با همسالان و پیوند با مدرسه در گروه آزمایش تغییر معناداری تحت تأثیر مداخله برنامه مشارکت خانه- مدرسه به وجود آمده بود(05/0>p). نتیجه‌گیری: به‌واسطه اثربخش بودن برنامه آموزشی مشارکت خانه-مدرسه، طراحی و اجرای این برنامه برای سایر گروه‌های نارسایی ­های تحولی، معلمان و والدین آنها پیشنهاد می­شود.

شماره‌ی مقاله: 2
واژه‌های کلیدی: پیوند با مدرسه، تعامل با همسالان، دانش‌آموزان دارای اختلال نقص-توجه/ بیش‌فعالی، مشارکت خانه- مدرسه.
متن کامل [PDF 469 kb]   (85 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/11/9 | پذیرش: 1402/8/20 | انتشار: 1403/5/13
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effectiveness of Home-School Collaboration on School Bonding and Peer Relation Students with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. JOEC 2024; 23 (4) : 2
URL: http://joec.ir/article-1-1649-fa.html

نعمتی شهروز، برومند زاده نیلوفر، بدری گرگری رحیم. اثربخشی مشارکت خانه-مدرسه بر پیوند با مدرسه و تعامل با همسالان دانش‌آموزان دارای اختلال نقص‌توجه/بیش‌فعالی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1402; 23 (4) :17-30

URL: http://joec.ir/article-1-1649-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 4 - ( 12-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4660