Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 22, Number 1 (2022-3)
The Effectiveness of Music Therapy on Aggression and Stereotypical Behaviors of 9 - 11 Years old Autism Children
اثربخشی موسیقیدرمانی بر پرخاشگری و رفتارهای کلیشهای کودکان اوتیسم 9 تا 11 سال
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of Learning Approaches and Academic Procrastination in Normal and Blind Students in the Secondary School
مقایسه رویکردهای یادگیری و اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان عادی و نابینا در دوره متوسطه دوم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluating the Effectiveness of an Educational Program Based on Applied Behavior Analysis on Social Skills of High-Functioning Autistic Children
ارزشیابی اثربخشی برنامۀ آموزشی مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی بر مهارتهای اجتماعی کودکان اوتیسم با عملکرد بالا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating The Effectiveness of Sandplay Therapy on the Selective Attention of 8-11 Years Old Boy Students with Special Learning Disabilities
بررسی اثربخشی شنبازیدرمانی بر توجه انتخابی دانش آموزان پسر 8-11 ساله با نارسایی ویژه در یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Aerobic Group Exercise-based Interventions Based on The Sensory Integration Theory on the Gross and Fine Motor Skills of Children with Down Syndrome
اثربخشی ورزشهای گروهی هوازی مبتنی بر نظریه یکپارچگی حسی بر مهارتهای حرکتی درشت و ظریف کودکان با نشانگان داون
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing the Effectiveness of Self-regulatory (cognitive and metacognitive) strategies and metacognitive skills on the Objective Orientation of 9-12 years old students with Specific Learning Disabilities.
مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) و آموزش مهارتهای فراشناختی بر جهتگیری اهداف دانشآموزان 9-12 سال با نارساییهای ویژه در زمینه یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Developing the Model of Gifted Students' Perfectionism Based On Insecure Attachment, Parenting Styles, And Irrational Beliefs Mediated By Emotional Dysregulation
تدوین مدل کمالگرایی دانشآموزان تیزهوش بر اساس دلبستگی ناایمن، سبکهای فرزندپروری و باورهای غیرمنطقی با میانجیگری بینظمی هیجانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of education by conceptual map on learning, on learning, retention and cognitive load of mental retardation students
اثربخشی آموزش غنیشده با نقشه مفهومی بر یادگیری، یادداری و بارشناختی دانشآموزان کمتوان ذهنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of learning strategies training in the mathematics’ word problem-solving performance among mentally retarded elementary school students
تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد حل مسألههای کلامی ریاضی دانشآموزان دختر کمتوان ذهنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
letter to editor:
نامه به سردبیر: دویست و پنجاه اصطلاح رایج در روانشناسی کودکان استثنایی
|
[Abstract-FA]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles