Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 23, Number 2 (2023-8)


Psychometric Features of the Short Form of Attitude towards Inclusive Education of Children with Special Needs TAIS-IR
ویژگی‌های روان‌سنجی فرم کوتاه نگرش به آموزش فراگیر کودکان با نیازهای ویژه TAIS-IR
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Metacognitive Strategies Training on the Cognitive Self-awareness and Self-regulation of Students with Learning Disorders
اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودآگاهی شناختی و خودنظم دهی دانش‌آموزان با اختلالات یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) on Working Memory and Reading Level in Students with Specific Learning Disorder (Dyslexia)
اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه‌ای مغز (tDCS) بر حافظه‌کاری و سطح خواندن دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Teaching Creative Thinking by De Bono Method on the Academic Self-concept and School Enthusiasm of Students with Dyslexia
اثربخشی آموزش تفکر خلاق به روش دوبونو بر خودپنداره تحصیلی و اشتیاق مدرسه ‌دانش آموزان با نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Therapeutic Storytelling on Social Anxiety and Cognitive Emotion Regulation in Children with Visual Impairment
اثربخشی قصه‌درمانی بر اضطراب اجتماعی و تنظیم شناختی هیجان دانش‌آموزان نابینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of executive function training on improving social adjustment and control management of hearing-impaired children with cochlear implants aged 8 to 10 years
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر بهبود سازگاری اجتماعی و مدیریت کنترل کودکان کم شنوای کاشت حلزون شنوایی شده 8 تا 10 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategies to reduce the risk of maltreatment of children with special educational needs during the covid-19 pandemic: a systematic review
راهکارهای کاهش خطر بدرفتاری کودکان با نیازهای آموزشی ویژه در طی پاندمی کووید -19: مطالعه مروری نظامدار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Conduct Disorder (CD) in adolescents: Investigating the role of social competence and weakness in emotion regulation
اختلال سلوک (CD)در نوجوانان: بررسی نقش شایستگی اجتماعی و ضعف در تنظیم هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Aggression in Children with Oppositional Defiant Disorder Based on Parenting Styles and Mothers' Patience
پیش‌بینی پرخاشگری کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله‌ای بر‌اساس سبک‌های والدگری و صبر مادران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Validation of the Acceptance and Commitment Education Program and Evaluation of Its Efficiency on Academic Resilience, Academic Stress and Academic Burnout in Students with Specific Learning Disability: A Single Subject Study
طراحی و اعتبار‌یابی برنامه آموزش پذیرش و تعهد و ارزیابی کارایی آن بر استرس، فرسودگی و تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه: یک مطالعه تک‌آزمودنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles