Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 23, Number 2 (2023-8)
Psychometric Features of the Short Form of Attitude towards Inclusive Education of Children with Special Needs TAIS-IR
ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه نگرش به آموزش فراگیر کودکان با نیازهای ویژه TAIS-IR
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Metacognitive Strategies Training on the Cognitive Self-awareness and Self-regulation of Students with Learning Disorders
اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودآگاهی شناختی و خودنظم دهی دانشآموزان با اختلالات یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) on Working Memory and Reading Level in Students with Specific Learning Disorder (Dyslexia)
اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای مغز (tDCS) بر حافظهکاری و سطح خواندن دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Teaching Creative Thinking by De Bono Method on the Academic Self-concept and School Enthusiasm of Students with Dyslexia
اثربخشی آموزش تفکر خلاق به روش دوبونو بر خودپنداره تحصیلی و اشتیاق مدرسه دانش آموزان با نارساخوانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Therapeutic Storytelling on Social Anxiety and Cognitive Emotion Regulation in Children with Visual Impairment
اثربخشی قصهدرمانی بر اضطراب اجتماعی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان نابینا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of executive function training on improving social adjustment and control management of hearing-impaired children with cochlear implants aged 8 to 10 years
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر بهبود سازگاری اجتماعی و مدیریت کنترل کودکان کم شنوای کاشت حلزون شنوایی شده 8 تا 10 سال
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Strategies to reduce the risk of maltreatment of children with special educational needs during the covid-19 pandemic: a systematic review
راهکارهای کاهش خطر بدرفتاری کودکان با نیازهای آموزشی ویژه در طی پاندمی کووید -19: مطالعه مروری نظامدار
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Conduct Disorder (CD) in adolescents: Investigating the role of social competence and weakness in emotion regulation
اختلال سلوک (CD)در نوجوانان: بررسی نقش شایستگی اجتماعی و ضعف در تنظیم هیجان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting Aggression in Children with Oppositional Defiant Disorder Based on Parenting Styles and Mothers' Patience
پیشبینی پرخاشگری کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابلهای براساس سبکهای والدگری و صبر مادران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development and Validation of the Acceptance and Commitment Education Program and Evaluation of Its Efficiency on Academic Resilience, Academic Stress and Academic Burnout in Students with Specific Learning Disability: A Single Subject Study
طراحی و اعتباریابی برنامه آموزش پذیرش و تعهد و ارزیابی کارایی آن بر استرس، فرسودگی و تابآوری تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه: یک مطالعه تکآزمودنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles