Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 23, Number 1 (2023-4)


The Effectiveness of Rhythmic Breathing Training by Flute on Decreasing of Anxiety in Children with Oppositional Defiant Disorder
اثربخشی آموزش تنفس ریتمیک توسط فلوت بر کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis research of curriculum based on emotional / social intelligence of students with autism spectrum disorder
سنتز پژوهی برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی/ اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Treatment with the Help of autism-assisting Dogs on Improving the Communication Skills and Stereotyped Behaviors of Children with Autism Spectrum Disorders
اثربخشی روش درمان با کمک سگ‌های دستیار اتیسم بر بهبود مهارت‌های ارتباطی و رفتارهای کلیشه‌ای کودکان با اختلال‌‌‌‌ها طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing, Developing and validating of Intervention Program Based on Executive Functions and its Effectiveness on Social Interaction in Children with High Performance Autism Spectrum Disorder
طراحی، تدوین و روایی‌یابی برنامه مداخله مبتنی بر کارکردهای اجرایی و بررسی اثربخشی آن بر تعامل اجتماعی کودکان طیف اتیسم با عملکرد بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Cognitive-Behavioral Play Therapy and Narrative Therapy on the Social Adjustment of Students with Educable Intellectual Disability (EID)
مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری و قصه‌درمانی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a Model of Precedents of Academic Dishonesty in Virtual Education in Gifted High School Students in Facing the Corona-virus Pandemic
تدوین الگوی عوامل پیشایند بی‎صداقتی تحصیلی در آموزش مجازی در دانش‎آموزان مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه دوم در دوران گسترش پاندمی کروناویروس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Individual Education Methods on the Self-esteem, Academic Motivation and Reading Performance of Dyslexic Elementary Students
بررسی تأثیر روش‌های آموزش انفرادی بر عزت‌نفس، انگیزش تحصیلی و عملکرد خواندن دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Group Positive Thinking Training on Reducing the Impulsivity and Bullying of Male Students with Behavioral Disorders
اثربخشی آموزش مثبت‌اندیشی به شیوه گروهی بـر کاهش تکانشگری و قـلدری دانش‌آموزان پسر دارای اختلال رفتاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review: Impulsivity in Children: Causes, Definitions, and Theories
مطالعه مروری: تکانشگری در کودکان؛ تعاریف، علل و نظریه‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validation of the Citizenship Education Curriculum Model for Students with Special Needs (Intellectual Disability)
اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آموزش شهروندی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (کم‌توان ذهنی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles