[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 23، شماره 1 - ( 2-1402 ) ::
جلد 23 شماره 1 صفحات 76-65 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین مدل عوامل پیشایند بی‎صداقتی تحصیلی در آموزش مجازی در دانش‎آموزان مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه دوم در دوران گسترش پاندمی کروناویروس
مریم عبدالهی مقدم ، فضل الله حسنوند
چکیده:   (29 مشاهده)
هدف: هدف این پژوهش، تدوین الگوی پیشایندهای بیصداقتی تحصیلی در دانشآموزان دختر مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه دوم بود. روش: روش پژوهش، براساس ماهیت، توصیفی - همبستگی و براساس هدف، بنیادی بود. جامعه آماری مشتمل بر دانشآموزان دختر مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه دوم استان لرستان بود. نمونه آماری بهمنظور پوششدادن دادههای لازم برای تحلیل معادلات ساختاری برابر با 480 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونهگیری بهصورت دردسترس و پرسشنامهها بهصورت داوطلبانه و به شیوه نظرسنجی اینترنتی تکمیل و در نرمافزار آموس تحلیل شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بیصداقتی تحصیلی ویترسپون و همکاران، ارزش مدرسه تومینن، سوینی و همکاران، اخلاق تحصیلی گلپرور، هویت علمی وینسنترز و شانن و نظارت والدین سیه، ین و چو بود. یافته‌ها: یافتهها نشان داد که اخلاق تحصیلی، هویت علمی و ارزش مدرسه رابطه علّی معنادار با بیصداقتی تحصیلی دارند، ولی نظارت والدین بدون رابطه علّی معنادار با بیصداقتی تحصیلی دانشآموزان بود. نتیجه‌گیری: براساس یافتهها میتوان نتیجه گرفت که بهمنظور کاهش بیصداقتی تحصیلی در دانشآموزان مدارس تیزهوشان در آموزش مجازی باید بر مؤلفههای فردی و شخصیتی همچون اخلاق تحصیلی، هویت علمی و درک ارزش مدرسه تمرکز کرد و تمرکز بر نیروهای بیرونی مانند نظارت والدین نمیتواند زمینهساز کاهش این رفتار مخرب در فضای آموزشی مجازی باشد.
 
mouseout="msoCommentHide('_com_2')" onmouseover="msoCommentShow('_anchor_2','_com_2')">
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: ارزش مدرسه، اخلاق تحصیلی، بی صداقتی تحصیلی، نظارت والدین، هویت علمی
متن کامل [PDF 446 kb]   (21 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/7/16 | پذیرش: 1400/12/20 | انتشار: 1402/3/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abdolahi moghadam M, hasanvand F A. Developing a Model of precedents of Academic Dishonesty in virtual education in gifted high School Students in Facing of the Coronavirus Pandemic. JOEC 2023; 23 (1) :65-76
URL: http://joec.ir/article-1-1602-fa.html

عبدالهی مقدم مریم، حسنوند فضل الله. تدوین مدل عوامل پیشایند بی‎صداقتی تحصیلی در آموزش مجازی در دانش‎آموزان مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه دوم در دوران گسترش پاندمی کروناویروس. فصلنامه كودكان استثنايي. 1402; 23 (1) :65-76

URL: http://joec.ir/article-1-1602-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 1 - ( 2-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4570