Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 11, Number 1 (2011-6)


Comparing of Perfectionism and Tolerance of Ambiguity in Gifted and Non- gifted Students
مقایسه کمال‌گرایی و تحمل ابهام در دانش‌آموزان دختر تیزهوش و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship Between Type A, Neurotic Personality Type, External Locus of Control and School Climate with School Teachers’ Stress in Yazd
رابطه بین رفتار تیپ الف، شخصیت نوروتیک، منبع کنترل بیرونی و جوّ حاکم بر مدرسه با استرس شغلی معلّمان مراکز استثنایی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Schizotypal Trait Scale (STA) in Adolescences: Factor Analysis and Validation
تحلیل عاملی و اعتباریابی مقیاس صفات اسکیزوتایپی (STA) در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Which Symptoms of ADHD Would Improve with Play Therapy and Yoga?
کدام یک از نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با مداخله های یوگا و بازی‌درمانی تغییر می‌کند؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Music Therapy on Selective Attention of Children with Attention Deficit-Hyperactivity Disorder
تأثیر موسیقی‌درمانی بر توجه انتخابی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه ـ بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Methods of Written Expression on Students with Learning Disorder in Primary Schools
تأثیر دو روش آموزش راهبردهای شناختی براساس مدل انگلرت و مدل سکستون در کارآمدی بیان نوشتاری دانش‌آموزان ابتدایی با علائم اختلال نوشتن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Naming Speed and Performance in Three Components of Working Memory in Dyslexic and Normal Children
مقایسۀ سرعت نامیدن و عملکرد مؤلفه‌های سه‌گانه حافظه فعال در کودکان نارساخوان و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles