Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 22, Number 3 (2022-11)


Investigating the cognitive and intellectual development of people with Down syndrome according to the Stanford Binet Intelligence Test Cognitive
بررسی تحول شناختی و هوشی افراد نشانگان داون بر‌اساس آزمون استانفورد بینه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Positive Parenting Training on Parent-Child Interaction and Children's Behavioral Problems with Externalized Problems
اثربخشی آموزش فرزندپروری مثبت بر تعامل والد - کودک و مشکلات رفتاری کودکان با مشکلات برون‌نمود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of an Intensive Interaction Intervention Program Based on Sensory Approach on Challenging Behaviors of Children with Autism Disorder
اثربخشی برنامه مداخله‌ای تعامل همه‌جانبه با رویکرد حسی بر رفتارهای چالش‌انگیز کودکان با اختلال اتیسم عملکرد پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) on Visual-Auditory Working Memory and Attention in Students with Dysgraphia
اثربخشی تحریک الکتریکی مغزی بر حافظه کاری دیداری - شنیداری و توجه در دانش‌آموزان پسر با اختلال نارسانویسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effectiveness of timely intervention and timely intervention with family education on improving the academic ability of Slow Learner
مقایسه اثربخشی مداخله بهنگام و مداخله بهنگام به همراه آموزش خانواده بر بهبود توانایی تحصیلی نوآموزان دیرآموز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Perceptual Motor Training on motor praxis in children with developmental coordination disorder
تأثیر تمرین‌های ادراکی حرکتی بر کنش‌های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify the Factors Affecting the Success of Inclusive Education Programs
شناسایی عوامل موثر بر موفقیت برنامه های آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study and Comparison of Classical and Computer-based Cognitive Rehabilitation Packages in Promoting Cognitive Functions in Children with Special Learning Disabilities: A Systematic Review of Domestic Research from 2010 to 2020
بررسی و مقایسه بسته‌های توان‌بخشی شناختی کلاسیک و رایانه محور در ارتقای کارکرد‌های شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص: مروری نظام‌دار بر پژوهش‌های داخلی در ایران از سال 1389 تا 1399
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Structural Model of Marital Satisfaction of Mothers with Student with Special Needs Based on Positive Perception and Adapatibility with Mediation of Mothers' Forgiveness
طراحی الگوی ساختاری رضایت زناشویی مادران دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بر‌اساس ادراک مثبت و سازش‌یافتگی با میانجی‌گری بخشایش‌گری مادران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Group Schema Therapy on Rejection Sensitivity in Individuals with Blindness and Low Vision
اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر حساسیت به طرد در افراد نابینا و کم‌بینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

چگونگی ارزشیابی مقالات علمی
چگونگی ارزشیابی مقالات علمی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles