Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 22, Number 2 (2022-8)


The Effect of Computer-Mediated Instruction on Autistic Students’ Conversation Skill
تاثیرآموزش از طریق رایانه بر مهارت گفت و شنود انگلیسی در دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Cognitive-Emotional Self-Regulation Training on Self-Efficacy and Emotional Failure in Students with Learning Disabilities
تأثیر آموزش خودتنظیمی شناختی هیجانی بر خودکارآمدی و نارسایی هیجانی دانش‌آموزان با اختلال ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Positive Psychology in the Developmental Disabilities Area: A Comparative Study of Strengths and Deficit based Approaches
روان‌شناسی مثبت در حوزه نارسایی­های تحولی، مقایسه پارادایم‌های قوت- محور و نارسایی-محور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Teachers' Views on Schools Student with Special Needs in Order to Provide Policy Advice
واکاوی دیدگاه معلمان پیرامون مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه؛ به‌منظور ارائه پیشنهادهای سیاستی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of the Effectiveness of Fredrickson’s Positive Thinking with Dweck’s Mindset Program on the Copying Styles of Gifted Students with Test Anxiety
مقایسه اثربخشی برنامۀ مثبت‌اندیشی فردریکسون با برنامۀ تغییر ذهنیت دوئیک بر سبک‌های مقابله‌ای دانش‌آموزان تیزهوش مبتلا به اضطراب امتحان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Model of the Relationship between Resiliency and Academic Achievement with the Mediating Role of Self-Regulation Strategies and Self-Esteem in High School Students with Cerebral Palsy
بررسی الگوی ساختاری ارتباط بین تاب‌آوری و پیشرفت تحصیلی با میانجی‌گری راهبردهای خود‌تنظیمی و عزت‌نفس در دانش‌آموزان دبیرستانی مبتلا به فلج مغزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectivness of Family Oriented Training Program Based on Parents Behavioral Management on The Clinical Symptoms and School Performance of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
اثربخشی آموزش خانواده‌محور مبتنی بر مدیریت رفتاری والدین بر نشانه‌های بالینی و عملکرد تحصیلی کودکان واجد اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Transcranial Magnetic Stimulation of Brain over Selective Attention and Continuous Function of Children Suffering from Specific Learning Disability Disorder
تأثیر تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای مغز بر توجه انتخابی و عملکرد مداوم در کودکان با اختلال یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Hope Training on Academic Engagement, Academic Burnout and Academic Optimism in Students with Learning Disorder
اثر بخشی آموزش امید بر درگیری‌تحصیلی، فرسودگی‌ تحصیلی و خوشبینی‌تحصیلی در دانش‌آموزان دچار اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Positive Features in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Systematic Review of Research
بررسی ویژگی‌های روان‌شناختی با رویکرد روان‌شناسی مثبت در افراد دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی: مرور نظامدار پژوهش‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

نامه به سردبیر: رویکرد سان-رایز: دنیای کودکان با اختلالات طیف اتیسم
نامه به سردبیر: رویکرد سان-رایز: دنیای کودکان با اختلالات طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles