[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 14-5 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه مهارت های زبانی و مهارت های اجتماعی در کودکان نارساخوان
چیمن سعیدی 1، سید محسن حجت خواه2 ، آسیه مرادی2
1- کارشناس ارشد روان‌شناسی دانشگاه رازی
2- استادیار، گروه روان شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
چکیده:   (3715 مشاهده)

هدف: تعامل اجتماعی نقشی بنیادی در اکتساب زبان به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد دارد. نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه حاکی از آن است که مهارت‌های زبانی و مهارت‌های اجتماعی ارتباط نیرومندی با هم دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه مهارت‌های زبانی و مهارت‌های اجتماعی در کودکان نارساخوان است. روش: روش پژوهش توصیفی-همبستگی است. نمونه شامل 60 کودک با تشخیص اختلال نارساخوانی است که به صورت نمونه‌گیری در دسترس از مراکز اختلالات یادگیری شهر سنندج انتخاب شده‌اند. ابزار پژوهش شامل آزمون رشد زبان (TOLD-P:3) و پرسشنامه مهارت­های اجتماعی (SSRS) فرم والدین است. داده‌ها با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که ارتباط مثبت و معناداری بین مهارت‌های زبانی و مهارت‌های اجتماعی در این کودکان وجود دارد. نتیجه‌گیری: نتایج حاکی از آن است که یک تعامل دوسویه بین مهارت‌های زبانی و مهارت‌های اجتماعی در جریان تحول وجود دارد و با ارائه برنامه‌های آموزشی-تربیتی مقتضی می‌توان نسبت به ارتقای سطح این مهارت‌ها در کودکان، به ویژه کودکان نارساخوان اقدام کرد. 

واژه‌های کلیدی: مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زبانی، نارساخوانی.
متن کامل [PDF 206 kb]   (2180 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/7/24 | پذیرش: 1396/11/23 | انتشار: 1397/10/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeedi C, Hojatkhah S M, moradi A. Correlation Between Language skills and social skills in children whit dyslexia. JOEC 2019; 18 (3) :5-14
URL: http://joec.ir/article-1-276-fa.html

سعیدی چیمن، حجت خواه سید محسن، مرادی آسیه. رابطه مهارت های زبانی و مهارت های اجتماعی در کودکان نارساخوان. فصلنامه كودكان استثنايي. 1397; 18 (3) :5-14

URL: http://joec.ir/article-1-276-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645