[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 91-104 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی نمایش عروسکی بر اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر
دکتر عزت اله قدم پور، دکتر محمدعلی سپهوندی، زینب بیرانوند*
گروه روانشناسی، دانشگاه لرستان
چکیده:   (554 مشاهده)

هدف:هدف پژوهش حاضر،اثربخشی نمایش عروسکی براختلالات رفتاری دانش­آموزان پسرکم­توان ذهنی آموزش­پذیر پایه اول ابتدایی شهرخرم‌آباد بود.روش:پژوهش حاضر،نیمه­آزمایشی وطرح به­کاررفته دراین پژوهش طرح پیش­آزمون­-پس­آزمون با گروه گواه بود.جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان پسرکم­توان ذهنی آموزش­پذیرپایه اول مشغول به تحصیل درسال تحصیلی94-1393درشهرخرم­آبادبودکه ازطریق نمونه­گیری تصادفی ساده(مرحله­ای) انتخاب وبه­ دوگروه آزمایش وگواه انتساب شدند(15نفرگروه آزمایش و15نفرگروه گواه).گروه آزمایش به مدت12جلسه­30دقیقه­ای تحت اجرای نمایش عروسکی قرارگرفتند.ابزارمورداستفاده درپژوهش حاضرپرسشنامه اختلالات رفتاری راتر(فرم معلم)بود.یافته­ها:نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادکه اجرای نمایش عروسکی برکاهش اختلالات رفتاری دانش­آموزان پسرکم­توان ذهنی آموزش­پذیر تأثیرمعنی­داری دارد(002/0>P).نتیجه­گیری:ازمطالعه حاضراین­گونه نتیجه­گیری می­شودکه اجرای نمایش عروسکی درکاهش اختلالات رفتاری دانش­آموزان کم­توان ذهنی آموزش­پذیر تأثیرمعنی­داری داشته است.

واژه‌های کلیدی: نمایش عروسکی، اختلالات رفتاری، کم توان ذهنی آموزش پذیر
متن کامل [PDF 283 kb]   (203 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effectiveness of puppet show on the behavioral disorders Educable mentally retarded boy students. JOEC. 2019; 18 (3) :91-104
URL: http://joec.ir/article-1-597-fa.html

قدم پور عزت اله، سپهوندی محمدعلی، بیرانوند زینب. اثربخشی نمایش عروسکی بر اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر. فصلنامه كودكان استثنايي. 1397; 18 (3) :91-104

URL: http://joec.ir/article-1-597-fa.html



دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4006