[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 91-104 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی نمایش عروسکی بر اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر
دکتر عزت اله قدم پور، دکتر محمدعلی سپهوندی، زینب بیرانوند
گروه روانشناسی، دانشگاه لرستان
چکیده:   (992 مشاهده)

هدف:هدف پژوهش حاضر،اثربخشی نمایش عروسکی براختلالات رفتاری دانش­آموزان پسرکم­توان ذهنی آموزش­پذیر پایه اول ابتدایی شهرخرم‌آباد بود.روش:پژوهش حاضر،نیمه­آزمایشی وطرح به­کاررفته دراین پژوهش طرح پیش­آزمون­-پس­آزمون با گروه گواه بود.جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان پسرکم­توان ذهنی آموزش­پذیرپایه اول مشغول به تحصیل درسال تحصیلی94-1393درشهرخرم­آبادبودکه ازطریق نمونه­گیری تصادفی ساده(مرحله­ای) انتخاب وبه­ دوگروه آزمایش وگواه انتساب شدند(15نفرگروه آزمایش و15نفرگروه گواه).گروه آزمایش به مدت12جلسه­30دقیقه­ای تحت اجرای نمایش عروسکی قرارگرفتند.ابزارمورداستفاده درپژوهش حاضرپرسشنامه اختلالات رفتاری راتر(فرم معلم)بود.یافته­ها:نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادکه اجرای نمایش عروسکی برکاهش اختلالات رفتاری دانش­آموزان پسرکم­توان ذهنی آموزش­پذیر تأثیرمعنی­داری دارد(002/0>P).نتیجه­گیری:ازمطالعه حاضراین­گونه نتیجه­گیری می­شودکه اجرای نمایش عروسکی درکاهش اختلالات رفتاری دانش­آموزان کم­توان ذهنی آموزش­پذیر تأثیرمعنی­داری داشته است.

واژه‌های کلیدی: نمایش عروسکی، اختلالات رفتاری، کم توان ذهنی آموزش پذیر
متن کامل [PDF 283 kb]   (371 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/27 | پذیرش: 1397/7/15 | انتشار: 1397/12/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effectiveness of puppet show on the behavioral disorders Educable mentally retarded boy students. JOEC. 2019; 18 (3) :91-104
URL: http://joec.ir/article-1-597-fa.html

قدم پور عزت اله، سپهوندی محمدعلی، بیرانوند زینب. اثربخشی نمایش عروسکی بر اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر. فصلنامه كودكان استثنايي. 1397; 18 (3) :91-104

URL: http://joec.ir/article-1-597-fa.html



دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4144