Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 18, Number 1 (2018-6)
Teaching English as a Foreign Language to Students with Special Needs: A Review Study
آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به دانش-آموزان با نیازهای ویژه: مطالعهای مروری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effects of Spiritual Intelligence Training on Resiliency in Mothers of Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder
اثربخشی آموزش هوش معنوی بر تابآوری مادرانِ کودکان دارای اختلال کمتوجهی/ بیشفعالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Career resiliency, coping styles, religious beliefs
تبیین تابآوری شغلی معلمان دانشآموزان استثنایی: بر اساس سبک مقابلهای و نقش واسطهای باورهای مذهبی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Braitonic Exercise on the Motor Skills of Educable Children with Intellectual Disability
تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان کمتوان هوشی آموزشپذیر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Improving the Social Adjustment of Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder by Expanding the Zone of Proximal Development in the Context of Creative Drama
بهبود سازگاری اجتماعی کودکان دارای اختلال کمتوجهی/ بیشفعالی با توسعۀ منطقۀ تقریبی رشد در بستر نمایش خلاّق
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Efficacy of a Social Skills Group Intervention Based on DeRosier Program for Improving Comunication, Cooperation, Assertion, and Empathy in Children with Autism Spectrum Disorders
اثربخشی مداخله گروهی مهارتهای اجتماعی مبتنی بر برنامۀ دیروزیر1 در بهبود ارتباط، همکاری، ابراز وجود و همدلی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effect of Self-Controlled Feedback and its Frequency on Motor Learning in Children with Hearing Impairment
اثر پسخوراند مهارخودی و فراوانی آن بر یادگیری حرکتی کودکان دارای اختلال شنوایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of Mental Health, Psychological Capital, and Marital Intimacy in Mothers of Children with Hearing Impairment, Those with Intellectual Disabilities, and Normal Children
مقایسۀ سلامت روان، سرمایۀ روانشناختی و صمیمیت زناشویی در مادران کودکان کمشنوا، ناتوانیهای هوشی و کودکان عادی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Parent-Child Interaction and Sensory Processing Pattern in Predicting Children's Internalizing and Externalizing Problems
نقش تعامل والد-کودک و الگوی پردازش حسی در پیشبینی مشکلات درونیسازی و برونیسازی کودکان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Cognitive Games on Attention and Response Inhibition in Students with Dyscalculia
تأثیر بازیهای شناختی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال ریاضی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles