[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 18، شماره 1 - ( 3-1397 ) ::
جلد 18 شماره 1 صفحات 96-85 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر رشد مهارت‌های حرکتی کودکان کم‌توان‌ هوشی آموزش‌پذیر
جلال دهقانی زاده 1، مسعود رحمتی آرانی2 ، ماندانا حیدری3
1- دانشگاه ارومیه
2- دانشگاه بوعلی
3- دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه
چکیده:   (4169 مشاهده)
هدف: هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر یک دوره تمرینات برای‌تونیک بر مهارت حرکتی کودکان کم­ توان هوشی آموزش­پذیر بود. روش: در این مطالعۀ نیمه آزمایشی از بین دانش­آموزان پسر کم‌توان‌ هوشی آموزش­پذیر که دارای سن تقویمی 7 تا 10 سال و فاقد هر نوع بیماری خاص و محدودیت حرکتی بودند، 30 نفر انتخاب شدند. پس از همتا­سازی براساس سن، قد و وزن، به‌صورت تصادفی در دو گروه همسان کنترل (15 نفر) و آزمایش (15 نفر) قرار گرفتند. برنامۀ تمرین برای­تونیک به مدت 8 هفته و هر هفته 3 جلسۀ 60 دقیقه ­ای انجام گرفت. در پیش­ آزمون و پس­ آزمون برای ارزیابی مهارت حرکتی آزمودنی­ها، از آزمون اولریخ استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد در پیش­ آزمون تفاوت معنی­ داری بین دو گروه کنترل و آزمایش وجود ندارد، درحالی‌که در گروه آزمایش از نمرات پیش ­آزمون تا پس­ آزمون تفاوت معنادار مشاهده شد. درواقع، تأثیر تمرین برای­تونیک بر مهارت حرکتی مورد تأیید قرار گرفت. نتیجه گیری: با توجه به یافته­ ها، به‌نظر می­ رسد تمرینات برای­تونیک بتواند در رشد حرکتی کودکان کم­ توان ­هوشی کمک­ کننده باشد.
واژه‌های کلیدی: مهارت حرکتی، تمرینات برای­تونیک، کم‌توان‌ هوشی
متن کامل [PDF 207 kb]   (4500 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/5 | پذیرش: 1397/2/5 | انتشار: 1397/5/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghanizade J, rahmati arani M, Heydari M. The Effect of Braitonic Exercise on the Motor Skills of Educable Children with Intellectual Disability . JOEC 2018; 18 (1) :85-96
URL: http://joec.ir/article-1-440-fa.html

دهقانی زاده جلال، رحمتی آرانی مسعود، حیدری ماندانا. تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر رشد مهارت‌های حرکتی کودکان کم‌توان‌ هوشی آموزش‌پذیر. فصلنامه كودكان استثنايي. 1397; 18 (1) :85-96

URL: http://joec.ir/article-1-440-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 1 - ( 3-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645