Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 16, Number 3 (2016-11)


Comparison of Anxiety Disorders and School Phobia in Dyslexic and Normal Students
مقایسه اختلالات اضطرابی و مدرسه‌هراسی در دانش‌آموزان نارساخوان و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Understanding the Relationship between Executive Functions and Intelligence Quotient with Academic Performance of Students Diagnosed with Level 1, Autism Spectrum Disorders (ASD)
بررسی رابطه کارکردهای اجرایی و بهرۀ هوشی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان واجد تشخیص سطح یک اختلالات طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between spatial memory and spatial orientation among blind, visually impaired, and normally sighted people
مقایسۀ حافظه فضایی و جهت‌یابی فضایی در بین افراد نابینا، کم‌بینا و سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Training of Mindfulness-based Stress Reduction on Psychological Well-being of ADHD Children’s Mothers
تأثیر آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر مؤلفه‌های بهزیستی روان‌شناختی مادران کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Prevalence of Vertebrate Abnormalities in 7-15 Years Old Girl Students with Intelectual Disability and Normal Students.
مقایسه میزان شیوع ناهنجاری‌های ستون فقرات به منظور اصلاح برنامه تربیت بدنی دانش‌آموزان دختر 7-15 ساله کم‌توان ذهنی و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Emotion Regulation Strategies, Cognitive Avoidance and Emotional Self-Regulation in Students with and without Visual Impairment
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان، اجتناب شناختی و خودتنظیمی عاطفی در دانش‌آموزان با و بدون آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effectiveness of Sternberg's Successful Intelligence Program on Working Memory and Executive Functions of Sharp-Witted Primary School Students
بررسی اثربخشی برنامه هوش موفق استرنبرگ بر حافظه فعال وکارکردهای اجرایی کودکان تیزهوش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles