[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: مقالات آماده انتشار ::
 | تاریخ ارسال: 1401/12/6 | 
فایل کلی مقاله

سنتز پژوهی درسی مبتنی بر هوش هیجانی اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم
معصومه واحد مطلق، دکتر مریم صفر نواده*، دکتر مرتضی سمیعی زفرقندی
چکیده
هدف: این تحقیق، مطالعه نظام­مند برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی اجتماعی  دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم است. در این تحقیق، یک برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی اجتماعی  از تمام جوانب مورد بررسی قرار گرفته است. روش: رویکرد پژوهش از نوع کیفی با استفاده از راهبرد فرا ترکیب می­باشد. برای یافتن ویژگی­ها و مؤلفه­های برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی اجتماعی، پژوهش­های اخیر با روشی نظام­مند انتخاب شده­اند. جامعه مورد مطالعه تحقیقات انجام شده از پژوهش­های ۱۵سال اخیر است که طی واکاوی محتوایی، دسته بندی و غربالگری انجام گرفته و در حدود ۳۱ پژوهش واجد شرایط و معیارهای مد نظر، بصورت هدفمند انتخاب شده، کد گذاری و طبقه­ بندی صورت گرفته و الگوها، پایه ­های نظری و مضامین اصلی استخراج شدند. یافته­ها: با استفاده از تحلیل محتوا چهار بعد شناسایی شد که شامل دوازده زیر طبقه به شکل بعد رویکردهای برنامه درسی در چهار زیر طبقه، بعد اهداف برنامه درسی در سه زیر طبقه، بعد محتوای برنامه درسی در سه زیر طبقه، بعد فرایند یاددهی- یادگیری در سه زیر طبقه، بعد ارزشیابی در برنامه درسی در سه زیر طبقه می­باشد. نتیجه­گیری: بر اساس یافته‌های مطالعه حاضر، می‌توان چنین نتیجه گرفت که برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی اجتماعی در دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم موثر است.
واژه ­های کلیدی: سنتز پژوهی، برنامه درسی، هوش هیجانی، هوش اجتماعی، اختلال اتیسم.
 ۱.  دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران
 ۲.نویسنده مسئول: دکترای برنامه­ریزی­درسی دانشیار هیئت علمی آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهران، ایران
۳. دکترای برنامه­ ریزی ­درسی دانشیار مدیریت آموزشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تهران، ایران
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 854 بار   |   دفعات چاپ: 58 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645