[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 21، شماره 1 - ( 2-1400 ) ::
جلد 21 شماره 1 صفحات 91-102 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه ی تاب آوری، سخت رویی، پیشرفت تحصیلی و اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری
عظیم امیدوار1 ، رامین غریب زاده 1، بهاره عزیزی نژاد2
1- دانشگاه محقق اردبیلی
2- دانشگاه پیام نور ارومیه
چکیده:   (2060 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر باهدف مقایسه‌ی تاب‌آوری، سخت رویی، پیشرفت تحصیلی و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری انجام گرفت. روش: جامعه آماری دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری شهرستان ارومیه می‌باشند. 60 دانش‌آموز با و بدون ناتوانی یادگیری به‌عنوان نمونه پژوهش، به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای (چندمرحله‌ای) انتخاب شدند. برای انجام این پژوهش از پرسشنامه‌های اهمال‌کاری تحصیلی، پرسشنامه تاب‌آوری، پرسشنامه سخت رویی و ملاک پیشرفت تحصیلی استفاده شد. داده‌ها با استفاده از شاخص‌های توصیفی و تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) تجزیه‌وتحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بین دو گروه دانش‌آموزان دارای با و بدون ناتوانی یادگیری تفاوت وجود دارد و میانگین نمرات تاب‌آوری (F=16/38)، سخت رویی (F=63/78) و پیشرفت تحصیلی (F=77/04) در دانش‌آموزان بدون ناتوانی یادگیری بیشتر از دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری است و اهمال‌کاری تحصیلی (F=59/23) به‌طور معنی‌داری در دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری بیشتر از دانش‌آموزان عادی است. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاکی از تأثیرات منفی ناتوانی یادگیری بر متغیر اهمال‌کاری تحصیلی، تاب‌آوری و سخت رویی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری است.
واژه‌های کلیدی: تاب آوری، سخت رویی، پیشرفت تحصیلی، اهمالکاری تحصیلی، ناتوانی های یادگیری.
متن کامل [PDF 832 kb]   (1209 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/1/24 | پذیرش: 1399/12/14 | انتشار: 1400/3/22
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Omidvar A, Gharibzadeh R, Azizinejad B. A comparison of Resiliency, Hardness, Academic Achievement, and academic procrastination in students with and without learning disabilities. JOEC 2021; 21 (1) :102-91
URL: http://joec.ir/article-1-861-fa.html

امیدوار عظیم، غریب زاده رامین، عزیزی نژاد بهاره. مقایسه ی تاب آوری، سخت رویی، پیشرفت تحصیلی و اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. فصلنامه كودكان استثنايي. 1400; 21 (1) :102-91

URL: http://joec.ir/article-1-861-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 1 - ( 2-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645