[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1389 1389 ) ::
جلد 10 شماره 2 صفحات 162-153 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی روش ابراز وجود بر عزت‌نفس و سلامت عمومی دانش‌آموزان نابینای عادی
هادی بهرامی ‌احسان 1، کورش بنی‌هاشمیا2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه پیام نور جهرم
چکیده:   (4133 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثر آموزش جرئت ورزی بر عزت نفس و سلامت عمومی دانش‌آموزان نابینا و مقایسه آن با دانش‌آموزان عادی در شهرستان شیراز، تدوین شده است. روش: بدین منظور 28 دانش‌آموز نابینا و 28 دانش‌آموز عادی 15- 13سال از مدارس راهنمایی شهر شیراز، به صورت تصادفی انتخاب شدند و در هر دو گروه 14 نفر به گروه آزمایشی و 14 نفر به گروه گواه (در هر گروه 7 نفر دختر و 7 نفر پسر) به صورت تصادفی، تخصیص یافت. از پرسشنامه‌های عزت نفس کوپراسمیت و سلامت عمومی گلدبرگ برای انجام پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شد. یافته‌ها: تحلیل نتایج با استفاده از آزمون تحلیل واریانس دو عاملی نشان داد که: 1-  آموزش جرئت ورزی موجب بالا رفتن عزت نفس در هر دو گروه دانش‌آموزان نابینا و عادی می‌شود. 2- آموزش جرئت ورزی وضعیت سلامت عمومی را در دانش‌آموزان نابینا، بهبود می‌بخشد، در حالی‌که تغییر معناداری را در سلامت عمومی دانش‌آموزان بینا ایجاد نمی‌کند. نیتجه‌گیری: آموزش جرئت ورزی عزت نفس دانش‌آموزان بینا و نابینا را بهبود می‌بخشد؛ همچنین چون مشکلات مربوط به سلامت عمومی در نابینایان بیشتر به علّت عدم جرئت ورزی به‌وجود می‌آید،  آموزش جرئت ورزی به طور معناداری موجب بهبود وضعیت سلامت عمومی نابینایان می‌شود.

واژه‌های کلیدی: آموزش جرئت ورزی، عزت نفس، سلامت عمومی، نابینایی.
متن کامل [PDF 125 kb]   (1148 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1388/3/12 | پذیرش: 1389/3/1 | انتشار: 1389/6/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahrami H, Banihashemi K. The Effectiveness of Assertiveness Training on Self-esteem and General Health in Students with and without Vision Loss . JOEC 2010; 10 (2) :153-162
URL: http://joec.ir/article-1-284-fa.html

بهرامی ‌احسان هادی، بنی‌هاشمیا کورش. اثربخشی روش ابراز وجود بر عزت‌نفس و سلامت عمومی دانش‌آموزان نابینای عادی . فصلنامه كودكان استثنايي. 1389; 10 (2) :153-162

URL: http://joec.ir/article-1-284-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1389 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645