[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1390 1390 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 141-150 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر آموزش نقاشی و سفالگری بر بهبود مهارتهای ادراک دیداری- فضایی و حافظه دیداری دانش‌آموزان با مشکلات حساب
آقای کاوه مقدم* ، دکتر مهناز استکی، دکتر مهرناز سعادت، دکتر شیرین کوشکی
کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده:   (1041 مشاهده)

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش نقاشی و سفال‌گری بر بهبود مهارتهای ادراک دیداری-فضایی و حافظه دیداری دانش‌آموزان با مشکلات حساب در مقطع ابتدایی شهر تهران بود. روش: پژوهش از نوع کاربردی و روش آن نیمه آزمایشی بود واز طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شد.جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان با مشکلات حساب ونمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش‌آموزان با مشکلات حساب کلاس سوم مقطع ابتدایی که به مرکز اختلالات یادگیری شهرتهران مراجعه کردند، بود که در سه گروه نقاشی، سفال و کنترل قرار داده شدند و برای جمع‌آوری داده‌ها از آزمون آندره ری استفاده گردید. یافته‌ها: تحلیل داده‌های پژوهش با استفاده از مدل آماری تحلیل کواریانس و روشهای آمار توصیفی نشان داد که تفاوت بین سه گروه نقاشی، سفال و کنترل در زمینه افزایش ادراک دیداری-فضایی و حافظه دیداری معناداراست. نتیجه‌گیری: آموزش نقاشی و سفال می‌تواند در بهبود ادراک دیداری- فضایی و حافظه دیداری دانش‌آموزان با مشکلات حساب مؤثر باشد. 

واژه‌های کلیدی: آموزش نقاشی و سفال، ادراک دیداری- فضایی، حافظه دیداری، مشکلات حساب
متن کامل [PDF 180 kb]   (312 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۸۹/۲/۷ | پذیرش: ۱۳۹۰/۵/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۰/۶/۳۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moghadam K, Estaki M, Saadat M, Koshki S. The Effect of Painting and Clay Education on Improvement of Visual-Spatial Perception and Visual Memory Skills in Dyscalculic Students . JOEC. 2011; 11 (2) :141-150
URL: http://joec.ir/article-1-243-fa.html

مقدم کاوه، استکی مهناز، سعادت مهرناز، کوشکی شیرین. تأثیر آموزش نقاشی و سفالگری بر بهبود مهارتهای ادراک دیداری- فضایی و حافظه دیداری دانش‌آموزان با مشکلات حساب. فصلنامه كودكان استثنايي. 1390; 11 (2) :141-150

URL: http://joec.ir/article-1-243-fa.html



دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1390 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638