[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1381 1381 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 92-75 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه حافظه کوتاه مدت در دانش‌آموزان حساب‌نارسا و عادی
مژگان رمضانی*1 ، مرجان فرضی گلفزانی2
1- پژوهشکده کودکان استثنایی
2- کارشناس سنجش و اندازه گیری
چکیده:   (3991 مشاهده)
برخی پژوهشگران، حافظه کوتاه مدت را به عنوان یکی از فرایندهای شناختی مورد توجه قرار می‌‌دهند که بر مبنای آن می‌توان طبقه‌بندی زیرگروههای فرعی ناتوانی‌های خاص یادگیری را معتبر ساخت. در همین راستا، این پژوهش با هدف بررسی حافظه کوتاه مدت در دانش‌آموزان حساب نارسا و عادی پایه پنجم انجام شد. هریک از گروهها شامل 15 آزمودنی دختر و 15 آزمودنی پسر بود.  ابزار به کار بسته، فهرست وارسی تشخیصی (DSMIV)، آزمون ریاضیات ایران کی‌مت و آزمون شکل پیچیده ری (کپی و باز پدیدآوری) بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده نشان داد که کارکرد آزمودنی‌های حساب نارسا در آزمون حافظه ضعیف‌تر از کارکرد آزمودنی‌های عادی است. افزون بر آن بین کارکرد دختران حساب نارسا با پسران حساب نارسا در حافظه کوتاه مدت دیداری تفاوت معناداری وجود داشت و این تفاوت حاکی از برتری کارکرد حافظه دختران حساب نارساست.
واژه‌های کلیدی: حافظه کوتاه مدت دیداری، ناتوانی‌های خاص یادگیری، حساب‌نارسایی
متن کامل [PDF 384 kb]   (908 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1381/3/1 | پذیرش: 1381/3/1 | انتشار: 1381/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ramazani M, Farzi Golfazani M. Comparing Short-Term Memory in Dyscalculic and Normal Students. JOEC 2002; 2 (1) :75-92
URL: http://joec.ir/article-1-501-fa.html

رمضانی مژگان، فرضی گلفزانی مرجان. مقایسه حافظه کوتاه مدت در دانش‌آموزان حساب‌نارسا و عادی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1381; 2 (1) :75-92

URL: http://joec.ir/article-1-501-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1381 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710