[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 25، شماره 3 - ( 9-1404 ) ::
جلد 25 شماره 3 صفحات 30-17 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش برنامه ویژه مدرسه (بوم) در توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان مدارس استثنایی دوره ابتدایی
نیره شاه محمدی*
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
چکیده:   (8 مشاهده)
هدف این تحقیق بررسی جایگاه برنامه ویژه مدرسه (بوم) در توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان مدارس استثنایی دوره ابتدایی شهر تهران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری شامل معلمان مدارس استثنایی دوره ابتدایی شهر تهران که در آن‌ها برنامه ویژه مدرسه اجرا گردید. با استفاده از جدول مورگان، 169 نفر از معلمان مدارس استثنایی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسشنامه برنامه ویژه مدرسه (پایایی 85/0) و توسعه حرفه‌ای معلمان (پایایی 9/0) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی هر یک تأیید گردید. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات گردآوری‌شده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون‌های کولموگروف-اسمیرنف، رگرسیون خطی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین برنامه ویژه مدرسه با توسعه‌ شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان مدارس استثنایی 0.28 همبستگی وجود دارد و 8 درصد از توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای این معلمان توسط برنامه ویژه مدرسه تبیین می‌گردد.
شماره‌ی مقاله: 2
واژه‌های کلیدی: برنامه ویژه مدرسه (بوم)، توسعه حرفه‌ای معلمان مدارس استثنایی، توانمندسازی معلمان مدارس استثنایی
متن کامل [PDF 374 kb]   (9 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/2/6 | پذیرش: 1404/8/5 | انتشار: 1404/10/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shahmohammadi N. The Role of the Special School Program (BOM) in the Professional Competencies of Special Education Elementary School Teachers. JOEC 2025; 25 (3) : 2
URL: http://joec.ir/article-1-2019-fa.html

شاه محمدی نیره. نقش برنامه ویژه مدرسه (بوم) در توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان مدارس استثنایی دوره ابتدایی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1404; 25 (3) :17-30

URL: http://joec.ir/article-1-2019-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 25، شماره 3 - ( 9-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4732