[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 13، شماره 1 - ( بهار 1392 1392 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 58-43 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسۀ کاربرد ابزار‌های انسجام در بیان نوشتاری دانش‌آموزان عادی و دارای اختلالات یادگیری فارسی زبان شهر تهران
احمد رمضانی 1، رضا نیلی‌پور2 ، آتوسا رستم‌بیک تفرشی3
1- سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
2- دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی
3- پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
چکیده:   (4112 مشاهده)

هدف: در پژوهش حاضر، بیان نوشتاری دانش­آموزان عادی و دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری فارسی­زبان شهر تهران با توجه به استفاده از ابزارهای مختلف انسجام مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته­است. روش: طرح تحقیق از نوع پژوهش­های پس­رویدادی (علّی مقایسه‌ای) است. رویکرد زبان­شناسی اتخاذ شده رویکردی نقش­گرا است و نظریه هلیدی و متیسون (2004) برای تحلیل داده­های گرد­آوری شده استفاده شده است. نمونه آماری مورد بررسی، 25 دانش­آموز پسر دارای اختلال یادگیری و 25 دانش­آموز پسر عادی 10 تا 12 ساله بودند. ابزار مورد استفاده، 3 خرده­آزمون (خوانداری، تصویری، و شنیداری) محقق­ساخته بود. یافته­ها: پس از استخراج فراوانی ابزار­های مختلف انسجام، با استفاده از آمار توصیفی داده­ها توصیف شدند و سپس با استفاده از تحلیل واریانس چندمتغیره معناداری اختلاف مشاهده شده بین دانش­آموزان عادی و دانش­آموزان دارای اختلال یادگیری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتیجه­گیری: نتایج نشان می­دهد که در سطح 05/0 =αاختلاف مشاهده شده بین دو گروه در کاربرد همۀ انواع ابزارهای انسجام معنادار بوده است.

واژه‌های کلیدی: : ابزار‌های انسجام، اختلالات یادگیری، رویکرد نقش‌گرا، زبان‌شناسی متن
متن کامل [PDF 622 kb]   (4380 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/1/29 | پذیرش: 1391/11/16 | انتشار: 1392/3/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ramezani A, NiliPour R, Rostambeik Tafreshi A. A Comparison of Cohesive Devices in the Written Narratives of Farsi Speaking Students with and without Specific learning Disorders in Tehran. JOEC 2013; 13 (1) :43-58
URL: http://joec.ir/article-1-180-fa.html

رمضانی احمد، نیلی‌پور رضا، رستم‌بیک تفرشی آتوسا. مقایسۀ کاربرد ابزار‌های انسجام در بیان نوشتاری دانش‌آموزان عادی و دارای اختلالات یادگیری فارسی زبان شهر تهران. فصلنامه كودكان استثنايي. 1392; 13 (1) :43-58

URL: http://joec.ir/article-1-180-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 1 - ( بهار 1392 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645