[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 12، شماره 4 - ( زمستان 1391 1391 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 20-5 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه اثربخشی دو روش آموزش چندحسی فرنالد و آموزش مبتنی بر رایانه بر کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان پایه‌های سوم و چهارم دبستانهای شهرستان سقز
عابد مولودی 1، بهروز کریمی1 ، یدالله خرم آبادی1
1- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (4480 مشاهده)

هدف: هدف پژوهش حاضر، مقایسه اثربخشی دو روش آموزش چندحسی فرنالد و آموزش مبتنی بر رایانه بر کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان پایههای سوم و چهارم دبستان است. روش: این پژوهش از نوع کاربردی و شیوه انجام آن نیمه‌تجربی است. جامعه آماری آن شامل 30 دانش‌آموز دختر و پسر دارای اختلالهای یادگیری ویژه هستند. سپس این دانش‌آموزان به تصادف در سه گروه ده نفری جایگزین شدند. نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انجام گرفت و از ابزارهای اندازه‌گیری شامل آزمون هوش وکسلر مقیاس کودکان (WISC_R) و آزمون پیشرفت تحصیلی املا استفاده شد. دادهها با استفاده از تحلیل واریانس یک‌طرفه و آزمون تعقیبی شفه تحلیل شد. یافتهها: نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش چندحسی و آموزش براساس رایانه هر دو در سطح (05/0 › P) در کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان دبستانی دارای اختلالهای یادگیری ویژه مؤثر بودهاند.نتیجهگیری: هر دو شیوه آموزشی در رفع مشکلات املای دانش‌آموزان دبستانی کاملاً اثربخش و سودمند هستند.

واژه‌های کلیدی: اختلال یادگیری در املا، آموزش چندحسی فرنالد، آموزش مبتنی بر رایانه
متن کامل [PDF 598 kb]   (4037 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1390/11/29 | پذیرش: 1391/9/20 | انتشار: 1391/11/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moloodi A, Karimi B, Khoram abadi Y. Effectiveness of Fernald and Computer-based Methods in Reduction of Spelling Problems of Elementary Students. JOEC 2013; 12 (4) :5-20
URL: http://joec.ir/article-1-169-fa.html

مولودی عابد، کریمی بهروز، خرم آبادی یدالله. مقایسه اثربخشی دو روش آموزش چندحسی فرنالد و آموزش مبتنی بر رایانه بر کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان پایه‌های سوم و چهارم دبستانهای شهرستان سقز. فصلنامه كودكان استثنايي. 1391; 12 (4) :5-20

URL: http://joec.ir/article-1-169-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 4 - ( زمستان 1391 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645