[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 20، شماره 1 - ( 4-1399 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 72-57 برگشت به فهرست نسخه ها
تجربه‌های سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی
سمانه نادری1، بهبود یاریقلی1
1- دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
چکیده:   (2312 مشاهده)
هدف: در پژوهش حاضر هدف، ادراک تجربه­های سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی در مدارس ویژه بود تا با تکیه بر شناسایی مشکلات آموزشی بتوان نسبت به کاهش عوامل زمینه‌‌ساز در مدارس مبادرت کرد. روش: روش پژوهش حاضر در قالب پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسانه است. از این رو از بین سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه تا نایل‌شدن به حد اشباع اطلاعات، 15 نفر از آنها به شیوه نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند که با آنها مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. گفتگوها با استفاده از روش کلایزی تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: یافته‌های به‌دست‌آمده از این پژوهش نشان داد که عوامل ایجاد‌کننده مشکلات آموزشی این گروه از دانش‌آموزان در مدارس ویژه را می‌توان در چهار مضمون کلی مشکلات ناظر به کیفیت معلم، برنامه درسی، فضای آموزشی، امکانات و کارکنان اجرایی تقسیم‌بندی کرد. نتیجه‌گیری: پژوهش حاضر نشان داد که با بررسی تجربه سرپرستان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی می‌توان تا حد امکان بستر مناسبی برای شکوفایی توانایی‌ها استعدادهای این گروه از دانش‌آموزان فراهم کرد و محیطی غنی برای کسب مهارت‌های آنان فراهم کرد. در فرجام مقاله بر‌پایه نتایج پژوهش، پیشنهادهای لازم ارائه شده است.
واژه‌های کلیدی: تجربه­های سرپرستان، کودکان با نیازهای ویژه، مشکلات آموزشی.
متن کامل [PDF 219 kb]   (4898 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/5/27 | پذیرش: 1399/2/1 | انتشار: 1399/4/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parents' Experiences of Children with Special Needs from Educational Problems. JOEC 2020; 20 (1) :57-72
URL: http://joec.ir/article-1-1149-fa.html

نادری سمانه، یاریقلی بهبود. تجربه‌های سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1399; 20 (1) :57-72

URL: http://joec.ir/article-1-1149-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 1 - ( 4-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645