Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 24, Number 1 (2024-5)


effect of art therapy based on painting therapy in reducing symptoms of separation anxiety dis کorder (SAD), School refusal and oppositional defiant disorder (ODD) Students girl first elementary course
تأثیر هنر درمانی با تأکید نقاشی درمانی بر کاهش نشانه های اختلال اضطراب جدایی، ترس از مدرسه و اختلال نافرمانی مقابله ای دانش آموزان دختر دوره اول ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the mediation role of mentalization in relationship between attachment style and traumatic events in adolescent with oppositional defiant disorder (ODD)
بررسی نقش واسطه ای ذهنی سازی در رابطه سبک دلبستگی و رویدادهای آسیب زا در نوجوانان با نشانه های نافرمانی مقابله ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Educational Program Based on Response to Intervention and Sensory-motor Integration Intervention on the Cognitive Rhythm of Students with Learning Disabilities
مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر پاسخ به مداخله و مداخله‌ی یکپارچگی حسی_حرکتی بر ضرب‌آهنگ شناختی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Discourse Analysis of the Film “Mime Like Mother” with the Approach of Laklau and Moufee
تحلیل گفتمان فیلم میم مثل مادر با رویکرد لاکلا وموفه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Systematic Review of Art Intervention Studies and Their Role in Improving Autism Spectrum Disorder in the Years 2001-2021
مطالعه نظام مند پژوهش های مداخله ای هنری و نقش آن بر بهبود مشکلات کودکان طیف اتیسم در سال‌های 1380 تا 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of the Family-Oriented Sensory-Motor Empowerment Program on the Reading and Learning Ability of Students with Down Syndrome
اثربخشی برنامۀ توانمندسازی حسی- حرکتی خانواده محور بر توان خواندن و یادگیری دانش‌آموزان با نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Efficacy of Filial Therapy along with Computer Games on Post-traumatic Stress Disorder in Children aged 8- 0 Years Affected by Earthquake in Kermanshah Province
اثربخشی درمان مبتنی بر فیلیال تراپی همراه با بازی های رایانه ای بر اختلال استرس پس از سانحه در کودکان 10-8 سال زلزله دیده استان کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Behavioral Disorders in Pre-school Children based on Maternal Attachment Styles
پیش‌بینی اختلالات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی بر اساس سبک‌های دلبستگی مادران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Phenomenological study of the skills training curriculum of students with special needs; Prospective educational implicationsal implications
مطالعه پدیدارشناسانه برنامه درسی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه؛ رهاوردهای تربیتی آینده‌نگرانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Equine-assisted therapy (EAT) on communication skills, social skills and stereotyped behaviors Symptoms of children with Autism Spectrum Disorders
اثربخشی درمان با اسب بر مهارت های ارتباطی، اجتماعی و رفتارهای کلیشه ای کودکان طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles