Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 23, Number 3 (2023-12)


The Effect of Self-regulatory Executive Function Training on Anxiety and Working Memory in Anxious Students
اثربخشی آموزش کارکرد اجرایی خودتنظیمی بر حافظه‌ فعال دانش‌آموزان مضطرب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Interaction Play on Adaptive Behaviors of Students with Nonverbal Learning Disorder
اثر بازی‌های تعاملی بر رفتارهای انطباقی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Executive Function Training and Play Therapy on Promoting the Learning of Mathematical Concepts in Students with Learning Disabilities
مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی و بازی درمانی بر یادگیری مفاهیم ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Applied Behavior Analysis (ABA) and TEACCH Training Methods on Improving Social Skills and Verbal Comprehension in Children with an Autism Spectrum Disorder
مقایسه اثربخشی روش درمانی تحلیل رفتار کاربردی( ABA )و روش درمانی-آموزشی(TEACCH ) بر بهبود مهارت‌های اجتماعی و درک کلامی در کودکان مبتلا اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a causal model of Loneliness with Academic Self-handicapping In Gifted Female Students' of the Second High School: the Mediation of Academic Alienation
تدوین مدل علّی احساس تنهایی با خودناتوان‌سازی تحصیلی در دانش‌آموزان دختر تیزهوش دوره دوم دبیرستان: نقش واسطه‌ای خودبیگانگی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Effectiveness of the Educational Package of Psychological Processes based on Verbal Comprehension, Perceptual Reasoning and Academic Achievement of Students with Learning Disabilities
ارزیابی اثربخشی بسته آموزشی فرایندهای روان‌شناختی پایه بر فهم کلامی، استدلال ادراکی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Anger Management and Parenting Training on the Selective Attention of Students with Oppositional Defiant Disorder
تأثیر آموزش‌های مدیریت خشم و فرزندپروری بر توجه انتخابی دانش‌آموزان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Psychometric Properties of the Persian Version of Empathy Questionnaire for Hearing and Deaf Pre-school Children
بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی پرسشنامه همدلی برای کودکان شنوا و ناشنوای پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Training Based on Reading Motivation Model on the Level of Executive Function and Reading Performance of Students with Reading Difficulties
اثربخشی آموزش مبتنی بر مدل انگیزش خواندن بر میزان کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانش‌آموزان دارای مشکلات خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Music-based Education on the Social Skills, Attention and Concentration of 6-10-year Old Children with Special Learning Disabilities
اثربخشی آموزش مبتنی بر موسیقی بر مهارت‌های اجتماعی، توجه و تمرکز کودکان 6 تا ۱۰ ساله با نارسایی ویژه در یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles