Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 21, Number 2 (2021-9)


Effectiveness of a Response-to-Intervention Mathematical Progress Program in Third Grade Elementary School Students
اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر پاسخ به مداخله در عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه‌ سوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Dalcroze Music Therapy Training on Perceptual-Motor Skills of Visually Impaired Children: A Single -Subject Research
اثربخشی آموزش موسیقی درمانی دالکروز برمهارت‌های ادراکی-حرکتی کودکان کم‌بینا:مطالعه مورد منفرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Sensory-Motor Integration on Self-Esteem and Performance Mathematical in Male Students with Math Learning Disorder in Kerman
اثربخشی مداخله ی یکپارچگی حسی - حرکتی بر عزت‌نفس و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Adlerian Play Therapy on Reduction of Social Anxiety and Maladaptive Perfectionism in Children with Stuttering
اثربخشی بازی‌درمانی آدلری بر اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی ناسازگارانه کودکان دارای لکنت‌زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate the effectiveness of the executive functions training program on Sluggish Cognitive Tempo
بررسی میزان اثربخشی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی بر ضرب آهنگ شناختی کند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equation Modeling Approach in Explaining the Impact of Job Stress and Work-Family Conflict on Psychological Well-being with Mediation of Job Passion in Instructors of Specific Learning Disorder Centers
رویکرد مدل‌یابی معادلات ساختاری در تبیین تأثیر استرس شغلی و تعارض کار - خانواده بر بهزیستی روان‌شناختی در مربیان مراکز اختلال‌ یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Executive Functions between Children with Externalized Behavioral Disorder and Normal Children Considering the Role of Gender
مقایسه کارکرد‌های اجرایی در کودکان با اختلال رفتاری برونی‌سازی‌شده و عادی با درنظر‌‌گرفتن نقش جنسیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Experiences regarding educational issues during the Corona in students with special needs’ parents
تجربه های والدین دانش آموزان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزش در دوران کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Conduct Disorder Based on Perceived Social Support, Social Self-Efficacy and Emotional Intelligence: The Mediating Role of Resilience
پیش‌بینی اختلال سلوک بر اساس حمایت اجتماعی ادراک‌شده، خودکارآمدی اجتماعی و هوش هیجانی با میانجیگری تاب‌آوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-analysis of Technology-based Interventions for Improving Students' Reading Disorder
فراتحلیل تأثیر مداخله‌های فناوری محور بر کاهش اختلال خواندن دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles