[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 21، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 21 شماره 2 صفحات 48-37 برگشت به فهرست نسخه ها
تجربه های والدین دانش آموزان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزش در دوران کرونا
الهام توکلی* 1، سارا یدالهی1
1- پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
چکیده:   (3056 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی ادراک تجربه­های والدین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزش در دوران کرونا بود تا با تکیه بر شناسایی این مشکلات آموزشی بتوان نسبت به کاهش آنها مبادرت کرد. روش: روش پژوهش در قالب کیفی و از نوع پدیدارشناسانه است. از این رو از بین والدین دانش­آموزان با نیازهای ویژه 14 نفر به شیوۀ نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند تا به حد اشباع داده­ها رسیدیم و با آنها مصاحبۀ نیمه ساختار یافته انجام شد. گفت­وگوها با استفاده از روش هفت مرحله­ای کلایزی تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ها: یافته­های به دست آمده از این پژوهش نشان دادند که عوامل ایجادکنندۀ مشکلات آموزش در دوران کرونا برای این گروه از دانش­آموزان را می­توان در 3 مضمون کلی مسائل مربوط به امکانات، مسائل مربوط به نگرش و مشکلات آموزش والدین و معلمان تقسیم‌بندی کرد. نتیجه­گیری: پژوهش حاضر نشان داد با بررسی تجربۀ والدین دانش­آموزان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزش دوران کرونا می­توان تا حد امکان با تغییر نگرش­ها، آموزش مناسب و فراهم آوردن امکانات، بستر مناسبی برای شکوفایی توانایی­ها و استعدادهای این گروه از دانش­آموزان فراهم کرد. در پایان مقاله بر پایۀ نتایج پژوهش، پیشنهادهای لازم ارائه شده است.
شماره‌ی مقاله: 3
واژه‌های کلیدی: تجربه‌های والدین، دانش­آموزان با نیازهای ویژه، کرونا
متن کامل [PDF 1521 kb]   (945 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/7/12 | پذیرش: 1400/2/26 | انتشار: 1400/6/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

tavakoli E, yadollahi S. Experiences regarding educational issues during the Corona in students with special needs’ parents. JOEC 2021; 21 (2) : 3
URL: http://joec.ir/article-1-1381-fa.html

توکلی الهام، یدالهی سارا. تجربه های والدین دانش آموزان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزش در دوران کرونا. فصلنامه كودكان استثنايي. 1400; 21 (2) :37-48

URL: http://joec.ir/article-1-1381-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660