Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 20, Number 3 (2020-10)
Comparison of Facial Emotion Recognition Ability among Deaf, Semi- deaf and Normal Hearing People
مقایسه توانایی بازشناسی هیجان چهره در افراد ناشنوا، کمشنوا و عادی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Reducing The Academic Burnout of Students with Learning Disabilities Through Attributional Retraining, Emotional Regulation, and Social Cognitive Problem Solving
کاهش فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری از راه آموزش بازآموزی اسنادی، تنظیم هیجانی و حل مسئله شناختی- اجتماعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Neuropsychological Model of Making of Creative Mind on Improving the Functions of Perceptual-Motion, Spatial-Vision, and Memory Children of Dyscalculia
اثربخشی الگوی عصب روانشناختی خلاق سازی ذهن بر بهبود کارکردهای ادراکی- حرکتی، بینایی- فضایی و حافظه دانشآموزان حساب نارسا پایه اول تا پنجم دوره ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Content Analysis of Farsi Textbooks for Second Period of Elementary School Students with Intellectual Disability Based on William Rummy’s Technique
تحلیل محتوای کتابهای درسی فارسی دوره دوم ابتدایی دانشآموزان کمتوان ذهنی براساس الگوی ویلیام رومی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Positive Parenting Program Training on the Relationship Profile of Mothers and Hearing Loss Children
تأثیر برنامه آموزش فرزندپروری مثبت بر نیمرخ ارتباط مادران و کودکان کمشنوا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Kindergarten Children's Interaction Platform (Case Study on the Integration of children with movement disorders and normal children)
مهدکودک تلفیقی بستری برای تعامل کودکان با اختلالهای جسمی- حرکتی و عادی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation based on Computer Games on Symptom Severity of Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بازیهای رایانهای بر شدت علایم کودکان مبتلابه اختلال نقص توجه/بیشفعالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Emotion Regulation Training in Improving Self-Perception and Assertiveness of Students with Learning Disabilities
اثربخشی آموزش تنظیم هیجانی بر ادراک خود و ابراز وجود دانشآموزان با نارسایی یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness and Comparison of Intervention with Applied Behavioral Analysis (ABA) and Neurofeedback on the Promotion of Cognitive, Social, and Daily Living Activities in Children with Autistic Spectrum Disorders
مقایسه اثربخشی مداخله با روش تحلیل رفتار کاربردی و نوروفیدبک بر ارتقای مهارتهای شناختی، اجتماعی و فعالیتهای روزمره زندگی در کودکان مبتلابه اختلال طیف اوتیسم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Technology-Based Instruction and its Impact on Academic Achievement Motivation, Learning, and Retention of Students with Intellectual Disability in English Language
تاثیر آموزش مبتنی بر فناوری بر انگیزش پیشرفت تحصیلی، یادگیری، و یادداری دانش آموزان کم توان ذهنی در درس زبان انگلیسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles