Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 19, Number 2 (2019-8)


An Evaluation of Language Learning and (Sentence) Writing Course Book and Teacher’s Guide for Hearing-Impaired Students
ارزشیابی کتاب درسی و راهنمای معلم زبان‌آموزی و جمله‌سازیِ دانش‌آموزان ناشنوا/کم‌شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Defferential Reinforcement of Incompatible Behavior in Reduction of hyperactive behaviors in students with intellectual Disabilities
اثربخشی تقویت تفکیکی رفتارهای ناهمساز در کاهش رفتارهای بیش‌فعالی دانش‌آموزان کم‌توانی هوشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Spark and traditional games on motor proficiency and social growth in children with Developmental Coordination Disorder
تاثیر دو شیوه تمرین منتخب بر تبحر حرکتی و رشد اجتماعی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Acquisition of internal motor representation by observing a point-light display in mentally retarded children: The role of task complexity
اکتساب بازنمایی درونی حرکتی توسط مشاهده یک نمایش نقاط روشن در کودکان مبتلا به عقب ماندگی ذهنی: نقش دشواری تکلیف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Qualitative Analysis of the Language Learning Experiences of Students with Dyslexia
تحلیلی کیفی از تجربه زبان‌آموزی دانش‌آموزان دارای نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Body Image in Explaining the Life Satisfaction, Life Expectancy, and Mental Health of People with Physical and Mobility Impairment
نقش تصویر بدنی در تبیین رضایت از زندگی، امید به زندگی، و سلامت روانی افراد با ناتوانی‌های جسمی- حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of PEERS Program on Enhancement Social and Communication Skills in Adolescent Boys with High-Functioning Autism Disorder
تاثیر برنامه پیرز(PEERS} بر تقویت مهارت های اجتماعی و ارتباطی در نوجوانان پسر درخودمانده با عملکرد بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Computer-Based Cognitive Training, Nutritional Supplementation, and Both on Attention and Behavioral Symptoms of Children with ADHD
مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر رایانه، مداخله مکمل‌های غذایی و ترکیب این دو بر بهبود توجه و نشانگان رفتاری اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing And Validation Supplementary Curriculum for Dysgraphias Students in First Level of Elementary School
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Narrative therapy on social adjustment and loneliness in children with Physical-motor disabilities
اثربخشی قصه درمانی بر سازگاری اجتماعی و احساس تنهایی کودکان معلول جسمی حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles