Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 1, Number 1 (2001-12)


A Comparative Study on the Auditory Ability of the Blind and Sighted Children in Identifying the Teachers, and Visualizing Their Cognitive - Affective Characteristics by their Voices.
مقایسه توانایی شنیداری کودکان بینا نابینا در شناسایی و تجسم ویژگی‌های شناختی - عاطفی آموزگاران، از روی صدای آن‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Philosophy of Inclusive Education
فلسفه آموزش و پرورش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Mentally Retarded Child on Family Mental Health
تاثیر کم‌توانی ذهنی فرزند بر بهداشت روانی خانواده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Adaptation and Standardization of the Test of TOLD-P:3 for Farsi - Speaking Children of Tehran
انطباق و هنجاریابی آزمون رشد زبان TOLD- P:3 برای کودکان فارسی‌زبان تهرانی (بخش اول)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Evaluation of Motor Skills and Neuro - Muscular Functions in Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
ارزیابی مهارت‌های حرکتی و عملکرد عصبی - عضلانی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Academic Achievement and Nutritional Status in Mentally Retarded Students of Tehran
ارتباط وضعیت تحصیلی با وضعیت تغذیه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles