Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 9, Number 1 (2009-6)


Social Skills and Academic Achievement in Exceptional Students in Integrated and Regular Schools
مقایسه مهارتها‌ی اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی در مدارس تلفیقی و استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Coping skills and Ambiguity Tolerance in Withdrawal Girls
بررسی مهارتهای مقابله‌ای و تحمل ابهام در دانش‌آموزان دخترگوشه‌گیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Linguistic Characteristics in Gifted and Normal Female Primary Students
مقایسه ویژگیهای زبان‌شناختی دختران تیزهوش و عادی اول تا سوم دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Visual- Motor Age in Children with Specific Learning Disorders
ارزیابی سن بینایی - حرکتی در دانش‌آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive-Behavioral Therapy (CBT) in Ameliorating Adolescent Anxiety in Generalized Anxiety Disorders (GAD)
تأثیر رفتار درمانی شناختی در کاهش اضطراب دختران نوجوان با اختلال اضطراب فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Types of Braille Reading Errors, Speed and Accuracy of Reading Braille in Primary Students with Visual Impairment
بررسی انواع غلطها، سرعت و دقت خواندن بریل در دانش‌آموزان دبستانی با آسیبهای بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Training Executive Functions on Mathematics and Reading Performance in Primary students with Specific Learning Disabilities
تأثیر آموزش کارکرد‌های اجرایی بر عملکرد ریاضیات و خواندن دانش‌آموزان دبستانی با ناتوانیهای یادگیری ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles