Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 12, Number 4 (2013-2)


Effectiveness of Combination of Constraint Induced Movement Therapy with Bimanual Intensive Therapy on Fine Motor Skills in Children with Hemiplegic Cerebral Palsy
تأثیر تلفیق محدودیت درمانی با آموزش فشرده دودستی بر مهارتهای حرکتی ظریف کودکان با فلج مغزی نیمه بدن 10-5 ساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Value System of Bushehr Exceptional Schools Teachers
بررسی نظام ارزشی معلمان مدارس استثنایی استان بوشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lateral Dominance and Communicative Function in Children with Autism
بررسی رابطه برتری طرفی و وضعیت عملکرد ارتباطی دانش‌آموزان دارای اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identity Status, Adjustment Strategies and Depression in Visually Impaired Adolescents
وضعیت هویتی، رویکردهای مقابله‌ای و افسردگی در نوجوانان نابینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Lidcombe Program in Reduction of Preschool Children’s Stuttering Severity
اثربخشی برنامه‌ لیدکامب بر کاهش شدت لکنت کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Relaxation Training on Reducing Anxiety and Depression in Mothers of Children with Intellectual Disabilities
تأثیر آرامش‌آموزی در کاهش اضطراب و افسردگی مادران دارای کودک کم‌توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Fernald and Computer-based Methods in Reduction of Spelling Problems of Elementary Students
مقایسه اثربخشی دو روش آموزش چندحسی فرنالد و آموزش مبتنی بر رایانه بر کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان پایه‌های سوم و چهارم دبستانهای شهرستان سقز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles