[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 19، شماره 1 - ( 3-1398 ) ::
جلد 19 شماره 1 صفحات 26-15 برگشت به فهرست نسخه ها
سازوکار تأثیرگذاری توانایی زبانی بر مشکلات رفتاری کودکان با کاشت حلزون: نقش واسطه‌ای گفتار خصوصی و خودتنظیمی
کورش امرائی1 ، سعید حسن زاده 2، محمدپارسا عزیزی3
1- دانشگاه لرستان
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
چکیده:   (3127 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی پیش‌بینی مشکلات رفتاری کودکان با کاشت حلزون، بر اساس رشد زبان با نقش واسطه‌ای گفتار خصوصی و خودتنظیمی است. روش: در این مطالعه همبستگی، 114 کودک کاشت حلزون شده با دامنه سنی 3 تا 7 سال که حداقل یک سال از جراحی کاشت حلزون آنها گذشته است، با روش نمونه در دسترس انتخاب شدند. آزمون توانایی زبان، مقیاس گفتار خصوصی، مشاهده ساختارمند خودتنظیمی بر کودکان و پرسش‌نامه مشکلات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی بر مادران آنها اجرا شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل مسیر استفاده شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که رشد زبان (60/0=b، 01/0>P) 36/0 واریانس گفتار خصوصی را پیش‌بینی می‌کند. همچنین توانایی زبان (45/0-=b، 01/0>P) و گفتار خصوصی (28/0=b، 01/0>P) توانایی پیش بینی 43/0 از پراکندگی خودتنظیمی را دارند و رشد زبان (23/0-=b، 01/0>P)، با میانجی‌گری گفتار خصوصی (33/0-=b، 01/0>P) و خودتنظیمی رفتاری (29/0-=b، 01/0>P) 53 درصد واریانس مشکلات رفتاری را تبیین می‌کنند. نتیجه‌گیری: یافته‌ها حاکی از پیش‌بینی مشکلات رفتاری کودکان کاشت حلزون شده، بر اساس توانایی زبان و با نقش واسطه‌ای گفتار خصوصی و خودتنظیمی رفتاری است که می‌توانند در راستای کاهش مشکلات رفتاری در برنامه‌های پیشگیری و توانبخشی مورد توجه قرار گیرند.  
واژه‌های کلیدی: توانایی زبان، گفتار خصوصی، خودتنظیمی، مشکلات رفتاری، کاشت حلزون
متن کامل [PDF 291 kb]   (1781 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/6/25 | پذیرش: 1397/12/8 | انتشار: 1398/3/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amraei K, Hasanzadeh S, Azizi M. Mechanism of Effect of Language Development on Behavioral Problems in Cochlear Implant Users: The Mediating Role of Private Speech and Self-Regulation. JOEC 2019; 19 (1) :15-26
URL: http://joec.ir/article-1-722-fa.html

امرائی کورش، حسن زاده سعید، عزیزی محمدپارسا. سازوکار تأثیرگذاری توانایی زبانی بر مشکلات رفتاری کودکان با کاشت حلزون: نقش واسطه‌ای گفتار خصوصی و خودتنظیمی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1398; 19 (1) :15-26

URL: http://joec.ir/article-1-722-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 1 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4652