هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر قصهدرمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری است. روش: در چهارچوب طرح آزمایشی، 20 نفر از دانش آموزان پایه چهارم (10 دختر و 10 پسر) با مشکلات یادگیری در دو گروه آزمایش و کنترل شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. برای اندازهگیری راهبردهای رویارویی از سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (CCSC) استفاده شد. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 30 دقیقهای طی 4 هفته تحت قصهدرمانی قرار گرفتند. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل واریانس چند متغیری و تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که قصهدرمانی موجب بهبود راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری میشود. نتیجهگیری: مقایسه انواع رویههای قصهدرمانی در حیطههای متفاوت رواندرمانی کودکان میتواند موضوعی چالشانگیز برای پژوهشگران باشد.
Yoosefi Looyeh M, Matin A. The Effect of Narrative Therapy on Coping Strategies of Children with Learning Difficulties. JOEC 2006; 6 (2) :603-622 URL: http://joec.ir/article-1-405-fa.html