[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 8، شماره 3 - ( پاییز 1387 1387 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 294-281 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر قصه‌درمانی بر کاهش نشانه‌های اختلالهای اضطرابی دانش‌آموزان مضطرب پایه چهارم ابتدایی
معصومه یوسفی لویه* 1، علی دلاور2 ، مجید یوسفی لویه3
1- کارشناس کودکان استثنایی
2- دانشگاه علامه طباطبایی
3- دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (4277 مشاهده)

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر قصه‌درمانی بر کاهش نشانه‌های اختلالهای اضطرابی و اختلال همبود در کودکان (10-9 ساله) بوده است. روش: بدین منظور در چارچوب روش پژوهشی نیمه آزمایشی 14 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی دارای اختلالهای اضطرابی به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. طرح پژوهشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بوده است. پرسشنامه علائم مرضی کودکان(CSI4) مورد استفاده قرار گرفت. پس از انجام پیش‌آزمون، برنامه قصه‌درمانی به مدت 14 جلسه (هر جلسه به مدت90 دقیقه- دوبار در هفته) برای گروه آزمایشی اجرا شد. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که نشانه‌های اختلالهای اضطرابی و اختلال همبود در کلّ  آزمودنیها پس از قصه‌درمانی کاهش معنادار داشته است. نتیجه‌گیری: قصه‌درمانی موجب کاهش نشانه‌های اختلالهای اضطرابی در کودکان مضطرب شده است؛ بنابراین می‌توان قصه‌درمانی را به مثابه یک فن اثربخش برای درمان اختلالهای اضطرابی کودکی به کار برد.

واژه‌های کلیدی: قصه‌درمانی، اختلالهای اضطرابی کودکی
متن کامل [PDF 199 kb]   (1463 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1386/8/13 | پذیرش: 1387/5/2 | انتشار: 1387/9/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yoosefi Looyeh M, Delavar A, Yoosefi Looyeh M. The Impact of Narrative Therapy on Amelioration of Anxiety Disorder Symptoms in Forth Grade Students. JOEC 2008; 8 (3) :281-294
URL: http://joec.ir/article-1-345-fa.html

یوسفی لویه معصومه، دلاور علی، یوسفی لویه مجید. تأثیر قصه‌درمانی بر کاهش نشانه‌های اختلالهای اضطرابی دانش‌آموزان مضطرب پایه چهارم ابتدایی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1387; 8 (3) :281-294

URL: http://joec.ir/article-1-345-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 3 - ( پاییز 1387 1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660