[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 13، شماره 3 - ( پاییز 1392 1392 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 44-33 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء همکاری، خویشتن‌داری و قاطعیت کودکان پسر اتیستیک 12-7 سال از دیدگاه معلمان
رقیه اسدی گندمانی 1، عباس نسائیان1 ، نرگس ادیب سرشکی2 ، مسعود کریملو2
1- دانشگاه علامه طباطبایی
2- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
چکیده:   (4879 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر، تأثیر آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء همکاری، خویشتن‏داری و قاطعیت کودکان پسر اتیستیک 12-7 سال شهر تهران را بررسی نموده است. روش: این تحقیق  از نوع پژوهش­های تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل همه کودکان پسر اتیستیک 12-7 شهر تهران بود. نمونه شامل 12 کودک اتیستیک بود که با نمونه‏گیری دردسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار پژوهشی، پرسشنامه 38 سوالی نظریه ذهن و پرسشنامه مهارت‏های اجتماعی گرشام و الیوت (1990) بود. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها، از روش‏های آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t مستقل و همبسته) استفاده شد. یافته‌‏ها: یافته‏های پژوهش نشان داد که آموزش، اثر معناداری بر همکاری و خویشتن‏داری در پس آزمون داشته است. نتیجه‏‌گیری: با استناد به داده‏های بدست آمده از این پژوهش می‏توان نتیجه گرفت که آموزش نظریه ذهن موجب ارتقاء همکاری و خویشتن­داری می­شود اما قاطعیت را بهبود نمی‏بخشد.

واژه‌های کلیدی: نظریه ذهن، مهارت‌های اجتماعی، کودکان اتیستیک
متن کامل [PDF 346 kb]   (4350 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/5/23 | پذیرش: 1392/4/1 | انتشار: 1392/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Assady Gandomani R, Nesayan A, Adib Sershki N, Karimlou M. The Effectiveness of Theory of Mind Training on Improving Cooperation, Self-control and Assertive in Autistic Boys. JOEC 2013; 13 (3) :33-44
URL: http://joec.ir/article-1-186-fa.html

اسدی گندمانی رقیه، نسائیان عباس، ادیب سرشکی نرگس، کریملو مسعود. تأثیر آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء همکاری، خویشتن‌داری و قاطعیت کودکان پسر اتیستیک 12-7 سال از دیدگاه معلمان. فصلنامه كودكان استثنايي. 1392; 13 (3) :33-44

URL: http://joec.ir/article-1-186-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 3 - ( پاییز 1392 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645