1- پژوهشکده کودکان استثنایی 2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز 3- دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده: (4272 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف مقایسه مهارتهای حرکتی در دانشآموزان مبتلا به لکنت زبان و دانشآموزان عادی انجام گرفت. روش: جامعه آماری، 25 نفر مبتلا به لکنت زبان و 25 نفر از دانشآموزان عادی که به صورت تصادفی انتخاب شدند را شامل می شوند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون رشد حرکتی اوزرتسکی بود. نمرات پس از جمع آوری مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها: بین میانگین نمرات در دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به یافتهها، نتایج نشان دهنده این موضوع است که مهارتهای حرکتی در دانشآموزان عادی در سطح بالاتری نسبت به دانشآموزان مبتلا به لکنت زبان قرار دارند و میتوان از همین نتیجه جهت آموزش و درمان نقاط ضعف کودکان مبتلا به لکنت زبان استفاده کرد .
Saadat M, Estaki M, Amiri Y. Motor Skills in the Students with and without Stuttering. JOEC 2012; 12 (3) :69-78 URL: http://joec.ir/article-1-168-fa.html
سعادتآبادی مهرناز، استکی مهناز، امیری یاسر. مقایسه مهارتهای حرکتی در دانشآموزان مبتلا به لکنت زبان و عادی دبستانی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1391; 12 (3) :69-78