هدف: هدف پژوهش، حاضر ارزشیابی مهارتهای ارتباطی (مهارتهای اجتماعی، زبانآموزی و بازی) در دانشآموزان پیشدبستانی با اختلال اتیسم است. روش: روش این پژوهش از نوع زمینهیابی بود که در آن نمونهای شامل 54 دانشآموز پیشدبستانی (39 پسر و 15 دختر) دارای اختلال اتیسم از 15 مرکز آموزش شهر تهران، به صورت تصادفی انتخاب شدند. چکلیست مهارتهای ارتباطی در این پژوهش که شامل سه خردهآزمون به نامهای مهارتهای اجتماعی، مهارتهای زبان و زبانآموزی و مهارتهای بازی بود، بر اساس هدفهای مصوب سازمان آموزش و پرورش استثنایی تنظیم گردید. یافتهها: تحلیل نتایج نشان داد که ابزار تحقیق از اعتبار و روایی بالایی برخوردار است. در ضمن تحلیل پاسخها نشان میدهد که دانشآموزان پیشدبستانی بهطور میانگین در مهارتهای اجتماعی به نقطه درصدی 40 درصد، در مهارتهای زبان و زبانآموزی به نقطۀ درصدی 40 درصد و در مهارتهای بازی به نقطۀ درصدی 28 درصد دست یافتهاند. نتیجهگیری: بیش از نیمی از دانشآموزان پیشدبستانی در مهارتهای اجتماعی، مهارتهای زبان و زبانآموزی و همچنین مهارتهای بازی به هدفهای تعیین شده نرسیدهاند. بنابراین برنامۀ درسی موجود برای دانشآموزان پیشدبستانی با اختلال اتیسم باید در مهارتهای ارتباطی به ویژه در مهارتهای بازی با دقت بیشتری اجرا شود.