[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 10، شماره 1 - ( بهار 1389 1389 ) ::
جلد 10 شماره 1 صفحات 48-37 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر نرم افزار آموزش مفاهیم پایه ریاضی(امید) به دانش‌آموزان با نشانگان‌داون مقطع ابتدایی شهر تهران
فریدون یاریاری 1، غلامعلی افروز2، فاطمه میرمحمدی2
1- دانشگاه تربیت معلم
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (3944 مشاهده)

هدف : پزوهش حاضر با هدف بررسی تأثیرکاربرد نرم افزار آموزشی طراحی شده به‌وسیله محققین بر آموزش مفاهیم ریاضیات (مفاهیم پایه، تشخیص اعداد و شمارش اعداد) به دانش‌آموزان با نشانگان داون بوده است. روش: با بهره‌گیری از روش آزمایشی، تعداد 30 دانش‌آموز 10-8 ساله با نشانگان داون از بین جامعه آماری این دانش‌آموزان در شهر تهران پس از انتخاب و همتا‌سازی به صورت تصادفی در طرح پیش آزمون- پس آزمون به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برای جمع آوری داده‌ها از آزمون محقق ساخته، پرسشنامه دموگرافیک و آزمون لایتر استفاده شد. یافته‌ها:  تحلیل داده‌ها با استفاده ازتحلیل واریانس دوراهه و سه راهه نشان داد که بکارگیری نرم افزار کمک آموزشی طراحی‌شده در آموزش مفاهیم پایه ((p=0/000<0/01 و شمارش اعداد(p=0/009<0/01) در دانش‌آموزان با نشانگان داون مؤثرتر از روش سنتی(روش فعلی موجود در مدارس استثنایی) و در تشخیص اعداد، تأثیری همسان با آن دارد. همچنین با محاسبه اندازه اثرمشخص شد 24درصد از واریانس یادگیری ریاضی با این نرم‌افزار آموزشی تبیین می‌شود. نتیجه‌گیری:  به نظر می‌رسد این نرم افزار برای این گروه از دانش‌آموزان مناسب باشد. لذا با استفاده از نرم افزار کمک آموزشی رایانه‌ای می‌توان مفاهیم پایه، تشخیص اعداد و شمارش اعداد را به دانش‌آموزان با نشانگان داون، آموزش داد

واژه‌های کلیدی: آموزش ریاضی، نشانگان داون، نرم افزار
متن کامل [PDF 248 kb]   (1112 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1388/1/10 | پذیرش: 1388/9/20 | انتشار: 1389/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yaryari F, Mirmohammadi F. Designing and Evaluating Efficacy of Basic Concepts in Mathematics Teaching Software to Students with Down Syndrome . JOEC 2010; 10 (1) :37-48
URL: http://joec.ir/article-1-296-fa.html

یاریاری فریدون، افروز غلامعلی، میرمحمدی فاطمه. بررسی تأثیر نرم افزار آموزش مفاهیم پایه ریاضی(امید) به دانش‌آموزان با نشانگان‌داون مقطع ابتدایی شهر تهران. فصلنامه كودكان استثنايي. 1389; 10 (1) :37-48

URL: http://joec.ir/article-1-296-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 1 - ( بهار 1389 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645