[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1391 1391 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 17-24 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیرآموزش چندرسانه‌ای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان کم‌بینا
دکتر اسماعیل زارعی زوارکی* ، دکتر حمید علیزاده، خانم فاطمه جعفرخانی
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (811 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی تاثیرآموزش چند­رسانه‌ای بر یادگیری دانش­آموزان کم‌بینای پایه­ سوم مقطع راهنمایی صورت گرفته است. روش: با استفاده از طرح نیمه­آزمایشی، از جامعه آماری دانش‌آموزان کم بینای پایه سوم مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 88-87  نمونه­ای به حجم 20 نفر انتخاب شدند که از لحاظ تیزی بینایی و دانش ورودی، مشابه بودند و در دو گروه آزمایش و گواه، به‌صورت تصادفی گمارده شدند. گروه آزمایش طی هشت جلسه با استفاده از نرم افزار محقق­ساخته آموزش دیدند. در هر دو گروه قبل و بعد از آموزش آزمون گرفته شد. یافته­های حاصل با استفاده از آزمون t مستقل تحلیل شدند. یافته­‌ها: یافته­ها نشان دادند که میزان یادگیری دانش­آموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه به‌طور معنادار افزایش یافته است. نتیجه­‌گیری :آموزش چند­رسانه­ای بر افزایش میزان یادگیری درس زبان انگلیسی دانش­آموزان کم­بینای سال سوم مقطع راهنمایی موثر بوده است. براین‌اساس، می­توان استفاده از آموزش چند­رسانه‌ای را در تدریس و آموزش درس زبان انگلیسی برای این دانش­آموزان پیشنهاد کرد.

واژه‌های کلیدی: کم‌بینا، آموزش چند‌رسانه‌ای، یادگیری، زبان انگلیسی
متن کامل [PDF 284 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۸۹/۱۲/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۱/۱/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۱/۳/۳۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zaraii Zavaraki E, Alizadeh H, Jafarkhani F. The Effect of Multimedia in Learning and Retention of English for Low Vision Students at Third Grade Middle School. JOEC. 2012; 12 (1) :17-24
URL: http://joec.ir/article-1-204-fa.html

زارعی زوارکی اسماعیل، علیزاده حمید، جعفرخانی فاطمه. تأثیرآموزش چندرسانه‌ای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان کم‌بینا . فصلنامه كودكان استثنايي. 1391; 12 (1) :17-24

URL: http://joec.ir/article-1-204-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1391 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638