هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی تاثیرآموزش چندرسانهای بر یادگیری دانشآموزان کمبینای پایه سوم مقطع راهنمایی صورت گرفته است. روش: با استفاده از طرح نیمهآزمایشی، از جامعه آماری دانشآموزان کم بینای پایه سوم مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 88-87 نمونهای به حجم 20 نفر انتخاب شدند که از لحاظ تیزی بینایی و دانش ورودی، مشابه بودند و در دو گروه آزمایش و گواه، بهصورت تصادفی گمارده شدند. گروه آزمایش طی هشت جلسه با استفاده از نرم افزار محققساخته آموزش دیدند. در هر دو گروه قبل و بعد از آموزش آزمون گرفته شد. یافتههای حاصل با استفاده از آزمون t مستقل تحلیل شدند. یافتهها: یافتهها نشان دادند که میزان یادگیری دانشآموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه بهطور معنادار افزایش یافته است.نتیجهگیری:آموزش چندرسانهای بر افزایش میزان یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان کمبینای سال سوم مقطع راهنمایی موثر بوده است. برایناساس، میتوان استفاده از آموزش چندرسانهای را در تدریس و آموزش درس زبان انگلیسی برای این دانشآموزان پیشنهاد کرد.
Zaraii Zavaraki E, Alizadeh H, Jafarkhani F. The Effect of Multimedia in Learning and Retention of English for Low Vision Students at Third Grade Middle School. JOEC 2012; 12 (1) :17-24 URL: http://joec.ir/article-1-204-fa.html
زارعی زوارکی اسماعیل، علیزاده حمید، جعفرخانی فاطمه. تأثیرآموزش چندرسانهای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان کمبینا . فصلنامه كودكان استثنايي. 1391; 12 (1) :17-24