[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1391 1391 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 24-17 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیرآموزش چندرسانه‌ای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان کم‌بینا
اسماعیل زارعی زوارکی*1 ، حمید علیزاده1 ، فاطمه جعفرخانی1
1- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (4264 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی تاثیرآموزش چند­رسانه‌ای بر یادگیری دانش­آموزان کم‌بینای پایه­ سوم مقطع راهنمایی صورت گرفته است. روش: با استفاده از طرح نیمه­آزمایشی، از جامعه آماری دانش‌آموزان کم بینای پایه سوم مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 88-87  نمونه­ای به حجم 20 نفر انتخاب شدند که از لحاظ تیزی بینایی و دانش ورودی، مشابه بودند و در دو گروه آزمایش و گواه، به‌صورت تصادفی گمارده شدند. گروه آزمایش طی هشت جلسه با استفاده از نرم افزار محقق­ساخته آموزش دیدند. در هر دو گروه قبل و بعد از آموزش آزمون گرفته شد. یافته­های حاصل با استفاده از آزمون t مستقل تحلیل شدند. یافته­‌ها: یافته­ها نشان دادند که میزان یادگیری دانش­آموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه به‌طور معنادار افزایش یافته است. نتیجه­‌گیری :آموزش چند­رسانه­ای بر افزایش میزان یادگیری درس زبان انگلیسی دانش­آموزان کم­بینای سال سوم مقطع راهنمایی موثر بوده است. براین‌اساس، می­توان استفاده از آموزش چند­رسانه‌ای را در تدریس و آموزش درس زبان انگلیسی برای این دانش­آموزان پیشنهاد کرد.

واژه‌های کلیدی: کم‌بینا، آموزش چند‌رسانه‌ای، یادگیری، زبان انگلیسی
متن کامل [PDF 284 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1389/12/20 | پذیرش: 1391/1/23 | انتشار: 1391/3/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zaraii Zavaraki E, Alizadeh H, Jafarkhani F. The Effect of Multimedia in Learning and Retention of English for Low Vision Students at Third Grade Middle School. JOEC 2012; 12 (1) :17-24
URL: http://joec.ir/article-1-204-fa.html

زارعی زوارکی اسماعیل، علیزاده حمید، جعفرخانی فاطمه. تأثیرآموزش چندرسانه‌ای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان کم‌بینا . فصلنامه كودكان استثنايي. 1391; 12 (1) :17-24

URL: http://joec.ir/article-1-204-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1391 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710