[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 642
نرخ پذیرش: 42.9
نرخ رد: 57.1
میانگین داوری: 281 روز
میانگین انتشار: 188 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 19، شماره 3 - ( 9-1398 ) ::
جلد 19 شماره 3 صفحات 14-5 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر بازی‌های الکترونیکی جورچین بر بهبود عملکرد خواندن دانش‌آموزان با نارساخوانی
معصومه باقرپور 1، طاهره قجر2
1- استادیار گروه علوم تربیتی، واحد بندرگز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرگز، ایران
2- کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز، ایران
چکیده:   (3235 مشاهده)
هدف: تحقیق حاضر باهدف بررسی تأثیر بازی‌های الکترونیکی جورچین بر بهبود عملکرد خواندن دانش‌آموزان با نارساخوانی شهر گرگان صورت گرفته است. روش: این پژوهش از حیث هدف کاربردی و روش پژوهش شبه آزمایشی، با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی در دامنه سنی 7 تا 10 سال با اختلال نارساخوانی است که به مراکز دولتی شکوفا، دنا و مراکز غیرانتفاعی حکمت و باران در شهر گرگان مراجعه‌ کرده‌اند. حجم نمونه با توجه به شبه آزمایشی بودن طرح، ۴۰ نفر در نظر گرفته شده که از این تعداد 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل به‌صورت تصادفی ساده جایدهی شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها آزمون خواندن‌نما (کرمی نوری، مرادی، اکبری، 138۷) است و ابزار مداخله بازی الکترونیکی جورچین تتریس است که به مدت چهار هفته و در شش جلسه 30 دقیقه‌ای اجرا شده است. یافته‌ها: نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان می‌دهد که بازی‌های الکترونیکی جورچین بر بهبود عملکرد خواندن دانش‌آموزان دختر نارساخوان شهر گرگان تأثیر معناداری دارد. نتیجه‌گیری: انجام بازی‌های الکترونیکی جورچین توسط دانش‌آموزان نارساخوان شهر گرگان تأثیر مثبتی را بر مهارت‌های خواندن به ویژه مؤلفه‌های «نامیدن تصاویر و درک متن و خواندن کلمات» داشته است. بر این اساس می‌توان از این ابزار در مداخله‌های بازپروری خواندن استفاده کرد.
واژه‌های کلیدی: بازی‌های الکترونیکی جورچین، بهبود عملکرد خواندن، اختلال یادگیری ویژه، نارساخوانی، درک متن و خواندن کلمات
متن کامل [PDF 179 kb]   (1689 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/9/20 | پذیرش: 1398/3/27 | انتشار: 1398/9/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bagherpur M, ghajar T. The Effect of Electronic Puzzles on Reading Performance of Students with Dyslexia. JOEC 2019; 19 (3) :5-14
URL: http://joec.ir/article-1-988-fa.html

باقرپور معصومه، قجر طاهره. تأثیر بازی‌های الکترونیکی جورچین بر بهبود عملکرد خواندن دانش‌آموزان با نارساخوانی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1398; 19 (3) :5-14

URL: http://joec.ir/article-1-988-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 3 - ( 9-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4660