هدف: هدف پژوهش حاضر، مقایسه کمالگرایی و تحمل ابهام دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی بود. روش: 71 دانشآموز دختر تیزهوش مدرسه فرزانگان اردبیل و 77 دانشآموز دختر عادی به صورت تصادفی، انتخاب و مقیاسهای کمالگرایی و تحمل ابهام را تکمیل کردند. یافتهها: نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره نشان داد که بین میانگین کمالگرایی مثبت، کمالگرایی منفی و تحمل ابهام در دانشآموزان تیزهوش و عادی، تفاوت معنیدار وجود دارد؛ بدین معنی که کمالگرایی مثبت و تحمل ابهام در دانشآموزان تیزهوش و میانگین کمالگرایی منفی در دانشجویان عادی، بیشتر بوده است(05/0<P). نتیجهگیری: یافتهها از تفاوت کمالگرایی و تحمل ابهام در دانش آموزان تیزهوش و عادی حمایت می کند و توجه به این متغیرها در دانشآموزان تیزهوش، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
Agajani S, Narimani M, Ariapooran S. Comparing of Perfectionism and Tolerance of Ambiguity in Gifted and Non- gifted Students. JOEC 2011; 11 (1) :83-90 URL: http://joec.ir/article-1-254-fa.html
آقاجانی سیف الله، نریمانی محمد، آریاپوران سعید. مقایسه کمالگرایی و تحمل ابهام در دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1390; 11 (1) :83-90