[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 19، شماره 4 - ( 12-1398 ) ::
جلد 19 شماره 4 صفحات 57-64 برگشت به فهرست نسخه ها
عملکرد کودکان با اختلال یادگیری در حافظه کاری: نقش دو‌زبانگی
صدیقه نصیری پور1، سیاوش طالع پسند*1
1- دانشگاه سمنان
چکیده:   (2940 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف بررسی عملکرد کودکان تک‌زبانه، دوزبانه و کودکان مبتلا به اختلال یادگیری در حافظه کاری صورت گرفته است. روش: طرح پژوهش از نوع علی-مقایسه‌ای است. شرکت کنندگان 60 کودک تک‌زبانه، 34 کودک مبتلا به اختلال یادگیری و 62 کودک دو‌زبانه هستند که آزمون هوش وکسلر کودکان را تکمیل کرده‌اند. داده‌ها با تحلیل واریانس تک‌متغیری تحلیل شده‌اند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که بین کودکان دوزبانه، تک‌زبانه و کودکان مبتلا به اختلال یادگیری در نمره‌های حافظه کاری تفاوت معنی‌داری هست. به‌گونه‌ای که کودکان دوزبانه از کودکان تک‌زبانه و کودکان با اختلال یادگیری عملکرد بهتری در زمینه حافظه کاری دارند. نتیجه‌گیری: یادگیری زبان دوم با کارکردهای حافظه قوی‌تری همراه است.
واژه‌های کلیدی: حافظه فعال، دوزبانه‌ها، تک‌زبانه‌ها، اختلال یادگیری
متن کامل [PDF 433 kb]   (1475 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/10/8 | پذیرش: 1398/9/27 | انتشار: 1398/12/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Function of children with learning disabilities in working memory: the role of bilingualism. JOEC 2020; 19 (4) :64-57
URL: http://joec.ir/article-1-993-fa.html

نصیری پور صدیقه، طالع پسند سیاوش. عملکرد کودکان با اختلال یادگیری در حافظه کاری: نقش دو‌زبانگی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1398; 19 (4) :64-57

URL: http://joec.ir/article-1-993-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 4 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660