[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 17، شماره 2 - ( 8-1396 ) ::
جلد 17 شماره 2 صفحات 118-109 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل درک بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده و شنوا
سحر مهرپرور1 ، رحیمه روح پرور 1، مقدمه میرزایی1
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
چکیده:   (3749 مشاهده)
هدف: در تحقیق حاضر درک دو نوع بند موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول، در کودکان کاشت‌حلزون‌شده و شنوا مقایسه شد و سه نوع خطا بررسی گردید. در نهایت درک این دو نوع بندهای موصولی نسبت به هم مورد مقایسه قرار گرفت. روش: به‌منظور سنجش درک بندهای موصولی، آزمون تصویری شامل چهار گزینه طراحی شد. یکی از تصویرها جواب درست بود و سه تصویر دیگر انحرافی بودند که به سه نوع خطا شامل خطا در بند پایه، خطا در بند موصولی و خطا در هر دوبند طبقه‌بندی شدند. برای تحلیل یافته‌های حاضر از آزمون من‌ویتنی استفاده شد. یافته‌ها: نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که بین کودکان کاشت‌حلزون‌شده و شنوا در درک هر دو نوع بند موصولی تفاوت معنی‌داری وجود داشت (006/0p =). همچنین کودکان کاشت‌حلزون در درک بندهای موصولی فاعل- مفعول با مشکل بیشتری روبه‌رو بودند و درصد سه نوع خطا در آنها افزایش یافت. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که کودکان کاشت‌حلزون تنها قسمتی از این بندها را متوجه نشده بودند. در بندهای موصولی فاعل- فاعل، بیشترین درصد خطا مربوط به خطا در بند پایه بود که نشان داد کودکان کاشت‌حلزون ارتباط بین فاعل و فعل را در بند پایه متوجه نشده بودند. آنها ارتباط بین فاعل و فعل را در بند موصولی درست تشخیص داده بودند. اما درصد انواع خطاها در بندهای موصولی فاعل- مفعول افزایش یافت و درک این نوع بندهای موصولی برای کودکان کاشت‌حلزون دشوارتر بود.
    
واژه‌های کلیدی: درک زبانی، بند موصولی فاعل- فاعل، بند موصولی فاعل- مفعول، کاشت‌حلزون
متن کامل [PDF 596 kb]   (1754 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/10/13 | پذیرش: 1396/1/16 | انتشار: 1396/4/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mehrparvar S, Roohparvar R, mirzai M. Analyzing the Comprehension of Subject-Subject and Subject-Object Relative Clauses in Children with Cochlear Implants and Normally-Hearing Ones . JOEC 2017; 17 (2) :109-118
URL: http://joec.ir/article-1-518-fa.html

مهرپرور سحر، روح پرور رحیمه، میرزایی مقدمه. تحلیل درک بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده و شنوا. فصلنامه كودكان استثنايي. 1396; 17 (2) :109-118

URL: http://joec.ir/article-1-518-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 2 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645